Idag blev det 12 mil och det är grym åkning! Det är ca 50cm ren puder på fjället och även en hyfsad botten så det är kalas.... :evil:
Kan bara hålla med!! Var första gången för mig i Åkersjön idag, och det var inte den sista!!Idag blev det 12 mil och det är grym åkning! Det är ca 50cm ren puder på fjället och även en hyfsad botten så det är kalas.... :evil:
Var ut en liten tur idag, är ingen riktig botten men det är bra med snö så fort man kommer på lite höjd, man får hålla sig till myrarna om man är rädd för stubbar å skit utanför leden. Har så dålig mottagning på mobila nätet annars hade jag kunnat lägga upp lite bilder. Ut å håll stumt det skall vi göraSaknar lite uppdaterade bilder.hur är det finns det någon botten eller behövs de mera snö;o)
http://www.akersjon.com/index.aspHur kallt är det? Vill inte åka upp om det är -20 :bawling:
Jag hoppas att jag hade rätt när skrev att den visade rätt, säkert nån som kommer att hoppa på mig annars. (sån en väderstation i restaurangen när jag var där)Jo den har jag koll på
Trodde att den visade fel, hade -30 hos mig i Östersund i morse och det var -12 där :biggrin1:
Kör inte sönder alla leder och puderområden nuÅker imorn tillsammans med 5 till
Härligt Släng in någon bild efter . ush:Åker imorn tillsammans med 5 till
på gröna kartan/friluftskartan syns gränsen, förbudsgränsen går rätt över toppen.Kör du upp på framsidan och över toppen?
Apropå ansätten, på skoterledskartan är det inget förbud där? :hmmmm2:
är lungt i själva grytan men på andra sidan av fjället börjar förbudsområdet(synns på ledkartan på åkersjöns sks hemsida) har aldrig åkt upp vid skidbacken dock. Om man kommer nere från åkersjön så tar man höger vid skidbacken sen får man spana efter spår upp till vänster första är en ganska brant ravin där man inte brukar ta sig upp om man inte åker lång maskin skulle jag tro men lite längre bort går en till ravin som brukar vara bra uppkörd, sen har vi åkte igenom skogen bortåt jaktstugan också finns många härliga myrar å kullar där.på gröna kartan/friluftskartan syns gränsen, förbudsgränsen går rätt över toppen.
det är lagligt att friköra till höger om gula strecket: http://8ndmug.blu.livefilestore.com/y1p_5xcsSZbcYEUnyeXdtv2nfjkhluINGQB_RRIFUq-Pfjf3EbkPiYH2zIb6avYfb21KWdjVBHoa--5IM_Fm9mherQYW4uCJnVO/förbud åkersjön.bmp
skoterlederna e lila