Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Finns en plats kvar som det ser ut just nu. Ska upp till Åkersjön nästa onsdag till söndag och friåka lite, inge ledsmisk. Intresserad så pm:a mig. Åker från Borlänge.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
30cm kompakt på toppen och 30cm sockersnö på marken. Inte mycket snö på öppna ytor men det finns inne bland träden. Lederna var ganska hårda men fullt körbara.

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Värdelöst före, så fort man är igenom de typ 30 cm lite hårdare lagret så är man nere på backen direkt.

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Kom hem från åkersjön i söndag och det regnade när vi åkte. Runt ansätten inne bland fjällbjörkarna var det hyffsat..

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Värdelöst före hur menar du? Lite snö och stenhårt eller?

Jag och några kompisar åker upp över helgen.
Typ 20 cm kompakare yta och sedan sockersnö. Direkt då du är igenom ytan (är du direkt när du gasar till typ) så har du mattan i backen typ. Jobbigt före.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
lite snö,ca 20cm löst sen hårt och under det sockersnö,detta är på önrun,runt om kring likadant fast det finns fläckar som är väldigt bra,inte mkt puder,inte vad jag har sett/hittat
snödjup ca 40-50cm och på vissa ställen och i skogen mkt mer men mkt lite för årstiden

Ironman79

Medlem
30 dec 2009
44
0
1
Mora
Ok. Ja får hoppas de kommer att snö framöver.
Annars är de väl inget att åka upp till.
Jag återkommer om nån vecka får se om de vita guldet har kommit.

smiler

Aktiv medlem
3 dec 2007
78
0
6
Sundsvall
Äsch vi är några som ska upp tors-sön nu.
Vart är bästa platserna just nu, har åkt där i flera år men aldrig riktigt haft nån som kunnat visa dom bästa ställena.
Brukar mest döda myrar känns de som... Finns de nån gles klättring nånstanns?