mindre mod/renov på zl 600.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
sådär nu har jag fått lite små saker. reeds. drev. grenrör och packningar. fast skotern står i stugan i nuläget och här hemma är alla garage upptagna just nu... t660 turbo touringen tar ju upp hela garaget tyvärr:p

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
nu är skotern inne i garaget. så nu ska det hända lite små saker. ska modda en m/crossfire stänklapp så den passar skotern. håller på med en dunkhållare på skolan som ska monteras bakom dynan. biltema lyset är på G också:) samt alla andra saker jag nämnt.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
det här var ju skumt! skönt iallafall. har varit ute i garaget och små pysslat lite grann. har fixat så stänklappen kom på plats, och bakljuset är på plats. ska dra kablarna snyggare sen.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
nu har jag beställt nya kolvar. så jag tänkte att jag skulle börja riva motorn, fick en övveraskande syn, ena kolven hade spruckit! snacka om tur att man kollade igenom motorn. den har ju som sagt gått en bit över 1000 mil utan en motor renovering så det var dax nu:) slänger upp en bild på kolven.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
tack!
det kommer väll inte hända så mycket mera. det som är kvar är saker som har med motorn att göra tex: kolvar, reedsen har jag börjat montera, väntar på en kedja till kedjehuset eftersom original var för kort.. ska sätta gummi under dunkhållaren också. men är det nått ni tycker jag ska göra så kom med förslag! (inom rimliga gränser)

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
ja då har jag fått hem kolvarna. har börjat montera tillbaks allt. det blev inget med nerdrevningen... det känns skit att det inte gick men så är det. det som måste skaffas är gummi bakom dynan. vi har ju fått snö så man börjar känna höger tummens ryckningar:)

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
Nu har katten fått liv! monterade dit allt idag. jag kollade vad det var för munstycken i den. och det visade sig att det var 30 på lågfarten istället för 35 så jag böt till 35. känns som att den går riktigt bra nu har dock inte test kört den ute ännu men ska skruva dit dynan och dunkhållaren imorgon. det blir test ute med den imorgon troligtvis. vissa har ju 3 dec snö;)