Jäklar, det var ju väldigt billigt!Jag kan nästan satsa min högra tummer på att "Dina Försäkringar" är billigast. Det är gamla "Sockenbolagen". Och min Sno-Pro 440 -03 kostade 1800:- Helförsäkring/Helår -06. Trygg hansa skulle samma år samma skoter ha 6300:-Annars brukar ju "Länets" Vara helt okay. Ett tips bara, kolla med "Dina Försäkringar" närmast där du åker skoter, det kan ju vara så att de har olika prislistor.
Är 38 mm matta på rrMin IQ R kostar 4600Kr / Helår med helförsäkring. Har Dina försäkringar.
Några saker som skiljer en R från RR:
R är race, RR race replica
R har hårdare dämpare,slirdrev/sliraxel med nonslip orginal,Lilla tanken orginal,Lite andra förstärkningar,har bara 6st hjul i boggien, 44mm matta ist för 32 på RR, annan motor med annat slag osv. inga onödiga grejer i motorn/till motorn ex: Fettnippel bakom primären för lager smörjning, samt 3 mindre slangnipplar som man fyller med olja för smörjning av vevlagrerna, allmänt är allt gjort för bara race å inget annat. Ungefär nåt sånt är givetvis mer som skiljer! Är ungefär som att jämnföra en Audi A4 med en S4 el som jag mer tkr stämmer bättre en RS4 och S4. Ser snarlik ut på utsidan förutom att Rs4 är tokfet å heeelt annorlunda med allt
Dom är bara billiga om man inte har för mycket hp eller inte vill ha 10 papp i självrisk. Har själv 3150:- helförsäkring: pro x2 600 i annat bolag.........Jag kan nästan satsa min högra tummer på att "Dina Försäkringar" är billigast. Det är gamla "Sockenbolagen". Och min Sno-Pro 440 -03 kostade 1800:- Helförsäkring/Helår -06. Trygg hansa skulle samma år samma skoter ha 6300:-Annars brukar ju "Länets" Vara helt okay. Ett tips bara, kolla med "Dina Försäkringar" närmast där du åker skoter, det kan ju vara så att de har olika prislistor.