Tja, jag funderar på att förlänga min IQ 440 2006 från 307 till 345 eller kanske 365, är det värt att lägga ut pengar på det? Ska ändå köpa en ny matta så det måste jag lägga pengar på iallafall.
Jag tycker inte det är värt de om du har en 440. För jag tycker personligen att det är för lite krut i de motorerna för köra puder.
För jag antar du kör mkt de om du funderar på förlänga den?
Hade en iq 440 förut och den orka nästan inget när det blev mkt puder, därför tror jag du kommer slänga pengarna i sjön om du skall förlänga din.
Nej det var inget fel på den! Men är det 1 m puder och är en liten lutning så kan du ju inte mena på fullaste allvar att den går som en 600-800cc?
Känns ju att motorn får jobba något fruktansvärt när den blir mkt snö, så att sätta dit en 345 eller 365 matta kommer göra att den går tyngre och motorn får jobba ÄNNU mer!
Så jag skulle inte rekommendera att förlänga en iq 440. Då dessa maskiner enligt mig gör sig bäst efter led och ramp, crosskörning!
Men du gör som du vill, har du däremot planer på att uppgradera skotern till en 600cc då är det ingen dum idé!
Så du menar att det är mycket jobb om man ska förlänga, jag trodde att det mest var att byta ut slidsen sätta din förlängningarna och he på mattan?Det mästa handlar ju om variatorkallibrering och drevning om inte skotern ligger på det varv den ska ligga på när man håller fullt!
Sen så är det ju självklart mer snurr på mattan i en 800 tex....
Men inte kommer det vara nå problem att driva runt detta för dig!
det är inte så mycket mer jobb än vad du trorSå du menar att det är mycket jobb om man ska förlänga, jag trodde att det mest var att byta ut slidsen sätta din förlängningarna och he på mattan?
det är inte så mycket mer jobb än vad du tror
byta slides
byta matta
eventuellt byta vikter och dreva, men de beror ju helt på föraren hur han vill att skotern ska ha för egenskaper och bete sig.