warrior gt 40th -08 eller nytro rtx -09

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
Fan har beslutsångest vilken av maskinerna jag ska köpa. Warriorn är ju begagnad (gått 240mil) och nytron är ny, warriorn har öhlinare runt om, fan blir snurrig hur fan ska man göra, de skiljer inte mycket i pris och man får två års garanti men vilken är roligast och mest för pengarna, bäst i snö osv. Kör mest vid kusten men nå blir de å fara till fjällen å leka av sig i pudret oxå. Blir 44´s matta oavsett vilken jag väljer.
Hjälp mig!!!

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Om du har svårt att bestämma dig så gillar du bägge skotrarna lika mycket...jag skulle köpt den som är ny. Nytron är ju en betydligt roligare maskin efter kurvig och guppig led om inte annat. Ingen av dom är väl kung i pudersnön...men med lite bredare skidor och lite matta så funkar dom där med.

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
jo hade tänkt sätta på 44 matta och no slip, sedan får man väll prova antingen mountain eller slp powder pro skidor

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
joo den har ju funnits ett tag hörde oxå att det antagligen är på gång en ny version av rx1 (apex) till nästa år

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
jo ska tillägga att jag inte provat varken nytron eller apexen de närmaste jag provat är en kort rx1 -04

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Alltid svårt och säga vad nån annan ska välja för skoter.. Men av dessa två så tycker jag att det bara finns ett val och det är SE:N. Nytron ä helt enkelt roligare att köra, smidigare, högre busfaktor och framförallt lättare.
Fast gillar man att köra rakt fram och "snyta ur" på sjöar så är ju RX1:an det självklara valet. Men jag tycker att Nytron är mer allround, speciellt med 44:as matta och mm-skidor.

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
Är det nån skillnad hållbarhetsmässigt mellan dom och finns det några fler för och nackdelar ?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
jo hade tänkt sätta på 44 matta och no slip, sedan får man väll prova antingen mountain eller slp powder pro skidor

Om du menar att du ska sätta på 44 mattan på warriorn blir det dyrt, skulle göra det på min warrior, men då visade det sig att tunneln inte tog 44 mattor, och att man var tvungen att bygga om den, men det var ioförsig en 2004

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
Men har det ingen betydelse att de är längre matta på rx1an (345) och nytron 307 för framkomligheten när man vill vika av leden

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
jo men är nytron ändå bättre på att ta sig fram när man viker av leden fast den e kortare?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
En Warrior med 44'as matta då? Lär ju ta sig en del. Har 38as kammar på min gam RX'1a måste säga att man tar sig ändå rätt så bra.

Warriorn är inte dålig. 40th modelllen har väl öhlins runt om dessutom. Men vafan, nytron med förlägningskit kanske?

Det är alltid en fråga om hur mkt man vill modda. Apexen rymmer mer soppa i tanken... ska du köra långstyrning är det ju nice.. Men sen finns ju trail tank till Nytron...

Ja du fattar, en är Nytron nyare.. men det handlar nog mest om vilken körning du ska göra. Vill man ha en bra ruta så finns det ju iaf till Apexen.. ska du bara hoppa så lär väl nytron vara bättre. osv osv.

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
jo de e ju en jädra massa och ta hänsyn till, blir ju mycket körning kring kusten men de blir ju och fara uppåt gränsen, kronogård mm. det blir inte så mycket hoppande för min del heller bara i puder och inte nå överdrivet långt eller högt bara fara runt å leka rent allmänt alltså.