Projekt GLS Mountain Edition

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Gjorde ett ryck i kväll också.

Först sprängde vi skiten ur en -57 Bel Air

Sen blev det även lite vettigt gjort...

Bort med dynan. Vem fan har satt en slang mitt på tunneln?
Den ingick inte i beräkningarna! Nåväl, vad är en bal på slottet...

Orginalrumpan bortkapad

Tejpade dit en plåt med ehm... öööhhh... svart silvertejp (?), för att se hur en sån förlängning skulle se ut. Det totalsågades...

Fortsättning följer...

Senast redigerad av en moderator:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Är och trixar med mallar till förlängningen.

Joxar lite med fotsteg oxå. Ska kapas upp mellan grepplisterna så man får ut snön. Vad tycks?

Inspirerad av Van A? Japp.

Tänkte fräsa in Lynx-loggan också. Smider vidare nån annan kväll, trött i mössan nu...

Natti...

B

Buktholmen

Om du lyckas med tunneln, så är den fränaste gammlynxen jag har sett, helt klart! :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tack grabbar! :)

Än så länge är vi nöjda med utformningen på förlängningen. Köpte en 3mm aluplåt i fredags, så materialet finns hemma iaf. Måste dock ta hit farsan då det blir plåtbearbetning då jag för närvarande är en-armad... Så det blir tre generationer som jobbar på den samtidigt.

Ska skissa lite mer på området där Lynx-loggan ska vara, kanske blir nån liten ändring där.

Skönt att ha utformningen någorlunda färdig, vi har gnuggat våra geniknölar ordentligt ska ni veta...

Edit:

Farsgubben var förbi ikväll, så förlängningarna är nu tillverkade! Inte färdiga då, hålen ska tas upp, kanter slipas, och dom ska högglanspoleras... Urk. Mycket jobb...

Bilder:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
skulle va roligt att se en uppdatering snart igen! är så nyfiken på resultatet
Förlängningarna ligger på köksbänken. Sista skissarna pågår...

Uppdatering kommer inom en vecka, måste invänta farsgubbens assistans med fräsning pga tidigare nämnd anledning. :argh:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tack för all positiv feedback!

Håltagning påbörjad...
Har lite svårt att bestämma mig angående loggans storlek och placering, dock. :think: Nåja, det kommer före helgen...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nu är båda förlängningarna "färdiga". Ska göras hål för remmar osv till bensindunkshållaren, och sen blir det lite finslipning bara.

Utgår gör högglanspolering pga för mycket opolerat alu i närheten. Kanske blir att polera alltihop till nästa säsong, vi får se.

Utgår gör tyvärr även Lynx-loggan som skulle fräsas in längst fram. Den rymdes helt enkelt inte, skulle blivit så litet så det blev bara löjligt...

Men jag är lika glad för det! Nu blev det såhär:

Bamsegrill: Japp grabben är nöjd. Jag är också nöjd. Frugan inte.

Nästa delprojekt blir övre delen av tunneln, men det blir inte förrän nästa år! ;)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Lite väl seriöst att sitta och mappa en gammal GLS ;) Grymt projekt helt klart! Såg en förlängd såndär när jag var i marsfjäll i påskas, men den var inte ens närheten av lika grym. Fortsätt så!