Ingen minns en fegis:becky:blir det inte klent när man kapar i fotstegen? Ser bra ut
Njae... Jag bedömer att halkskydden och kantlisten räcker som förstärkning. Stålchassi på GLS...blir det inte klent när man kapar i fotstegen? Ser bra ut
Word! :becky:Ingen minns en fegis:becky:
Mvh A
Ja du, det är nog inte nån lätt uppgift att hitta en höjare som passar med orginalstyret. Det är ju typ 34 mm i infästningen... :dizzy:Så jävla fiiiint! Men hur gjorde du med styrhöjarn? köpte en 2" för några veckor sen men den gick såklart inte på då jag av tvungen å borra nya hål men styret är ju så tjockt i fästningen? ;S
Tänk vad ditlagd huv, styre och dyna gör för helheten, nu börjar den se färdig ut, bara lite kvar men den blir som sagt tidigare läcker.Ikväll blev det lite mer saker gjorda...
Japp, bra idé! Ska hitta på nåt med den också!Kanske ni skulle kapa ner rutan? I samma vinkel som nu. Det skulle väl se ballt ut?
Prova lite photo-shopping och hör vad grabben tycker.
Ja, jäklar! Direkt jag lade dit dynan blev allt så... bra?Tänk vad ditlagd huv, styre och dyna gör för helheten, nu börjar den se färdig ut, bara lite kvar men den blir som sagt tidigare läcker.
Glömde säga det i lördags när jag var och köpte plåten men istället för svets skulle jag limma och popnita för att slippa värmevridningar och sprickbildningar framöver.
Det funkade ju på Yamahamaskinerna de körde enduro med på sjuttio talet, första åtgärd ur lådan vad demontering av allt, limma med epoxy samt popnita med rejäl "maskinnit" och popnittång modell större (1 meters skaft.
Slog mig en tanke, varför har vi inte i Skandinavien riktiga endurolopp typ Cains Quest och Irondog?
Förutom det har jag nu på allvar börjat fundera på "vad göra" med överskottet på aluplåten när jag gjort det jag nämnde.
:hmmmm::hmmmm:
1000*700* 3 mm aluplåt+takbox i aluminium+ett par Nila boggieben+"alugaller 2000*1400 i 40*40 profil"=Kanske skulle göra en projekttråd!
Måste kolla om de i "aluminiumriket" runt Färila börjat snickra på något intressant
fan dom ser ju nästan lika dan ut ?:OSlangen kommer att vara ganska skyddad bakom en sån här dunk/bagagehållare:
Hehe... Ja, önska kan man ju alltid! :cheesy:fan dom ser ju nästan lika dan ut ?:O