F7a som surar ner stift drar mycke soppa

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Börja att kolla så att det inte är vatten i tanken, det är rätt enkelt eftesom det är så stort tanklock.

Är det inte det så kolla smartvalvsen när du ändå är där och gräver. De kan haka upp sig och blockera soppatillförseln.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det är pickup och filtergrejorna i tenken. Ser ot som två hockypuckar. De har ett speciellt nät och en ventil. Om den suger luft i tex ett gupp eller kurva via en av ventilerna så stänger den och bensinen tas från den andra. Det har förekommit att båda ventilerna stänger och fastnar, då kommer det ingen soppa. Det är rätt vanligt om man har kört soppa torsk, då får man gräva i tanken och pilla på ventilerna så att de öppnar.

seastream

Medlem
27 dec 2009
33
0
6
Östersund
Okej ja dom hadde jag upp igår när den stannade. Kollade så inte filtren satt igen. Skönt att köra ner armen i bensin när det va -18 ute.

Och Jag åker nog upp till Åkersjön på skoternsjulafton. Bara skotern funkar :hmmmm2:

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Heheh låter skönt det:p okej vi får hoppas på det bästa.. Min har iaf gått till sig nu!
Tror det beror på temperaturen ute... Att EFIn blir lurad pga kylan. Btw dom drar mkt olja så det är att den får för mkt bensin bah pga EFin
men igår var det 11 minus o då gick det hur fint som helst.

seastream

Medlem
27 dec 2009
33
0
6
Östersund
Va ut med skotern idag, Drog 6 ggr inte ett liv. Kollade så jag satt ihop kablaget till pumpen. Och drog lite till ingenting hände. Slog till på tanken där soppapumpen sitter starta den direkt. Och gick klockrent sen. Jobbigt när det blir så här känns inte riktigt att man litar på den just nu. Och när jag drog och den inte starta så blinkar motorlampan. Men har aldrig blinkat när den väl går.

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Då har du la något fel jag inte har ngn aning om :hmmmm2:..
Var ute idag (Måndag Kväll) Lekte lite o.s.v
Blöddrade... Tog bort snön från luftburken. Gick bra efter det.
Dock hade jag lite soppa som fan i tanken (Nästan tomt)
TAnkade i 12 liter och gick bra som fan sen!
Har inte heller släkt några stift..
Du bör lämna in skotern på Speed shop i krokom..

Va ut med skotern idag, Drog 6 ggr inte ett liv. Kollade så jag satt ihop kablaget till pumpen. Och drog lite till ingenting hände. Slog till på tanken där soppapumpen sitter starta den direkt. Och gick klockrent sen. Jobbigt när det blir så här känns inte riktigt att man litar på den just nu. Och när jag drog och den inte starta så blinkar motorlampan. Men har aldrig blinkat när den väl går.

seastream

Medlem
27 dec 2009
33
0
6
Östersund
Fick kontakt med en tekniker som jobbar åt generalagenten när jag laga hans bil. :)
Han sa åt mej att rengöra tanken köra genom 2t olja genom pumpen. Tanka och hälla i lite olja i tanken så den får lite smörjning. Kört ensväng ikväll och ikväll har den funkat iallafall så jag hoppas den fortsätter på sammasätt. Skoternsjulafton närmar sej ju och då måste det funka. :hail:

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Jaha nice:d Det lär ju funka nu alltså... Lovar dej :)

Btw. En kille nämde att man får böter om man har slutburk :S?
Stämmer det? Isf hur mkt...
Har ju köpt Speedtech nu till f7an tänkte ha den till skoterns julafton... :bawling:

Fick kontakt med en tekniker som jobbar åt generalagenten när jag laga hans bil. :)
Han sa åt mej att rengöra tanken köra genom 2t olja genom pumpen. Tanka och hälla i lite olja i tanken så den får lite smörjning. Kört ensväng ikväll och ikväll har den funkat iallafall så jag hoppas den fortsätter på sammasätt. Skoternsjulafton närmar sej ju och då måste det funka. :hail:

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Jaha nice:d Det lär ju funka nu alltså... Lovar dej :)

Btw. En kille nämde att man får böter om man har slutburk :S?
Stämmer det? Isf hur mkt...
Har ju köpt Speedtech nu till f7an tänkte ha den till skoterns julafton... :bawling:
Tror inte man får böter pga slutburk utan om man får det så ska det vara att den låter så mycke så man stör omgivningen (människor/djur), rätta mig om jag har fel =)