Idag var det dax för en tur i 28 graders kyla. Mest för att testa vad mina nya kläder går för
Skoter startade som vanligt på andra rycket och gick fint på tomgången ca fem minuter. När jag skulle gasa runt mattan några varv (hade den uppställd på ställ) började instrumenten hacka, slockna och blinka ungefär som om det var glapp i kontakterna. Så fort jag drog på gasen startade instrumenten om med Ski-doo texten som den gör när man drar igång den. Motorn dog medan instrumenten startade om men kom igång så fort jag släppte gasen. Sedan rullade ett felmeddelande förbi: Suspension falure. Keh!!?
Kan det vara ett felmeddelande för GTX:en som har samma instrument?
Den har väl luftfjädring?
Jag antog att Det var kontakterna som glappade bakom instrumentpanelen pga att jag lossade de när jag satte på styrhöjare i går men efter tio minuter kunde jag dra på mer gas utan att mätarna slocknade och när jag sedan körde iväg var allt bra igen.
Var det bara kylan som spökade? Hade den i garage ett dygn innan jag parkerade ute så det kanske var fukt som frusit eller?
Skoter startade som vanligt på andra rycket och gick fint på tomgången ca fem minuter. När jag skulle gasa runt mattan några varv (hade den uppställd på ställ) började instrumenten hacka, slockna och blinka ungefär som om det var glapp i kontakterna. Så fort jag drog på gasen startade instrumenten om med Ski-doo texten som den gör när man drar igång den. Motorn dog medan instrumenten startade om men kom igång så fort jag släppte gasen. Sedan rullade ett felmeddelande förbi: Suspension falure. Keh!!?
Kan det vara ett felmeddelande för GTX:en som har samma instrument?
Den har väl luftfjädring?
Jag antog att Det var kontakterna som glappade bakom instrumentpanelen pga att jag lossade de när jag satte på styrhöjare i går men efter tio minuter kunde jag dra på mer gas utan att mätarna slocknade och när jag sedan körde iväg var allt bra igen.
Var det bara kylan som spökade? Hade den i garage ett dygn innan jag parkerade ute så det kanske var fukt som frusit eller?
Last edited: