är körställningen lika? dvs är styrstången dragen lika, lika långt fram? tank å dyna lika långt fram? vad skiljer dem åt körställningsmässigt?
tacksam för seriösa svar
tacksam för seriösa svar
Nej, det är inte samma körställning på XR800 och XR440.
440n har stången över motorn, och 800an har stången under motorn.
Det är en vassare körställning på XR440.
XR800 delar chassie med X440 -03.
Behöver du mer information är det bara att skrika till så kan jag svara
okey, men tanken går väl byta maskinerna emellan?och eftersom att xr800 har stora tanken så hamnar dynan ca 1dm längre bak än på xr440
aha okey, skulle en styranordning från en xr440 passa rakt i en xr800? lr går det utan svårighet att få dit styret lika långt fram på 800:an som på 440:in? anledningen e att jag i all hast lyckats provköra en av varje sort vid olika tillfällen men inte kom ihåg hur det var, men jag har för mig att 440:in kändes bättre i ställningen...
lr är det enda rätta att köpa en 440 å 800 konvertera?? (jag är ju ute efter 440:ns körställning!)
helt ärligt så är de inte värt heller.. man får ju en iq pro för samma pengar... (pro xr 440 + liberty 800 typ ..lika bra å köpa en sån... man måste ju ändå ha stora tanken på 440in går ju inte köra omkring med bara 11 liter..
jag är med på hur du tänker, men jag har haft iqrr å gillade inte den maskinen, jag vill ha en pro xr, därför jag bemödade mig att starta denna tråd
ja då är de bara å börja leta objekt å bygga... pro xr 440 är en grym skoter... hade en rätt duktigt preppad xr 800 förut.. tycker de räcker med den körställningen.. eller har 440in hålkarna längre fram oxå??? men som sagt 11 eller 19 liter.. man måste ju ha stora tanken.. inte så ös fara ut på fjället å ha så lite soppa med sig.. även om man har 5-10 liters dunk oxå är de ju för lite... å då blir ju körställningen lidande.. för tanken sväller ju ut utanför chassit..
ja jag får göra det, ska försöka åka lite på kin srx medans jag letar reda på en maskin att bygga om, finns inte så bra utbud bara... sen ang. tanken så tigar man ju en som rymmer tillräckligt å inkräktar på benutrymmet så lite som möjligt.
går ju bygga me revtank å dyna oxå.. men då förlorar den som charmen..