Phazer turbo bilder

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Haj!

Det är en -07;as FX. Turbosatsen gav jag 10000:- för på NTC data och fritid i Arvidsjaur, dom är bra att ha och göra med. Den var komplett med nya packningar och så.

Ska försöka få ihop den imorgon så då blir det bilder och sånt!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ok är dom alltid så billiga. turbo från mc x hemsida kostar ju ca 30 000:nerd:

tror du dom har till nästa år lika billiga turbo satser?:hmmmm:

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Allt ingår förutom klammer, laddtrycksmätare och lite små grejor. En rätt så bra satts mao. Satsen var ju inte ny utan var demontarad från en skoter dom bytt in som dom inte ville sälja med turbo, så nu får vi se om den brinner upp ,eller. Det är ju flera Phazerar som brunnit upp men jag hoppas jag byggt bort dem problemen.

Ola

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ger de inte ca 140 hk med mcx turbon :p

Blir väll att höra med dom efter sommaren när jag knakse har råd med turbo :p om din inte brunnit upp dvs:shocked:

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Phazern borde bli en grymt kul maskin med turbo ? :) org med 80hk låter det som den vore slö ? men med 140hk blir det fart på'n skullej ag tro !
Phazer fx mtx är lätt den snyggaste skotern som finns !

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
håller definitivt med dig twister. ska bli roligt att få höra vad du tycker om den när den har turbo TIC :becky:.

Vad har du för matta? fixar du en 44mm så kommer du ha fått ihop den bästa allround skotern som finns

P.S. den är definitiv inte slö :p bara topphastigheten som blir hämmad av dom små hk:arna

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Ja man får ju se om man lyckats med allt imorgon, det är mycke som skall klaffa! Ingen som vet av en 38as matta till en Phazer FX?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hmmmmm asså vet ingen som säljer en men jag har en på min phazer -07och den funkar fint::becky:

fast om de inte blir en turbo nästa år så ska jag nog fixa en polaris racing matta med 44 mm kammar:push:

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Phazern borde bli en grymt kul maskin med turbo ? :) org med 80hk låter det som den vore slö ? men med 140hk blir det fart på'n skullej ag tro !
Phazer fx mtx är lätt den snyggaste skotern som finns !
jag tycker den är rapp även om den bara har 80 hk, blev förvånad första gången jag körde den, men så är det ju fyrtakt också

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Ja man får ju se om man lyckats med allt imorgon, det är mycke som skall klaffa! Ingen som vet av en 38as matta till en Phazer FX?
fixade nyss en 38 till min phazer, dom är grymt dyra, den billigaste jag hittade kostade 5 995:-, men på dom flesta ställena kostar dom 6 995:-, med måttet 307x35x38

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
fixade nyss en 38 till min phazer, dom är grymt dyra, den billigaste jag hittade kostade 5 995:-, men på dom flesta ställena kostar dom 6 995:-, med måttet 307x35x38
du sku ha köpt en 44mm polaris matta när du ändå höll på dom lugger vääll kring 6995 på blocket.(nya mattor)

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
du sku ha köpt en 44mm polaris matta när du ändå höll på dom lugger vääll kring 6995 på blocket.(nya mattor)
jo jag funderade också på det, och samtidigt byta till noslip, men jag kör inte så mycket djupsnö så det blev en 38 istället. sen måste man ju hitta en polaris matta som är 35 bred också

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
okok äre värt att satsa på en 44:as då elr ska man satsa på nått annat?

Du som har gjort det mesta med din Phazer bör ju veta vad som gjorde störst skillnad:hmmmm:

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
okok äre värt att satsa på en 44:as då elr ska man satsa på nått annat?

Du som har gjort det mesta med din Phazer bör ju veta vad som gjorde störst skillnad:hmmmm:
Visst, den går ju inte sämre med en 44a, men eftersom det inte blir någon KLART märkbar skillnad att byta från 38 till 44a tycker jag personligen det inte är värt det eftersom 44a mattorna kostar lite mer + att man oftast även bör byta till non-slip drivhjul som ligger kring tusenlappen och jobbet för att byta dem. Den största skillnaden var nog bara att byta från orginal mattan som ja, alla vet nog hur den är.
Jag tycker köra på 38 så länge du inte kör turbo och lägg pengarna som blir över på ett par skidor istället, dem gör också stor skillnad på skotern motför orginal.

För turbo vet jag inte om man tjänar någonting på en 44a, ännu då de vill säga, hehe :cheesy:

Emme.G.H: Kommer man se phazern din på kabla fjället någonting under vecka 8 och 9? ;)

TIC: Skall du kompsänka någonting? Hur mycket ska du ladda? Vad har du gjort åt variatorerna?
Själv så ska jag inte kompsänka någonting och ladda 0.5 (ca 120) för att "slippa" lagget och ha den lika rapp som orginal innan turbon tar vid. Sen blir det supertip vikter i primären då mina thundershift som jag kört med tills nu blev för lätta. Tror du en team rullsekundär variator vore onödigt köp eller någonting att rekomendera om man ska åka turbo? Ska man istället "bara" byta fjäder eller inte göra någonting alls i sekundären? Har den förövrigt uppdrevad 2 kugg.

Last edited: