okok äre värt att satsa på en 44:as då elr ska man satsa på nått annat?
Du som har gjort det mesta med din Phazer bör ju veta vad som gjorde störst skillnad:hmmmm:
Visst, den går ju inte sämre med en 44a, men eftersom det inte blir någon KLART märkbar skillnad att byta från 38 till 44a tycker jag personligen det inte är värt det eftersom 44a mattorna kostar lite mer + att man oftast även bör byta till non-slip drivhjul som ligger kring tusenlappen och jobbet för att byta dem. Den största skillnaden var nog bara att byta från orginal mattan som ja, alla vet nog hur den är.
Jag tycker köra på 38 så länge du inte kör turbo och lägg pengarna som blir över på ett par skidor istället, dem gör också stor skillnad på skotern motför orginal.
För turbo vet jag inte om man tjänar någonting på en 44a, ännu då de vill säga, hehe :cheesy:
Emme.G.H: Kommer man se phazern din på kabla fjället någonting under vecka 8 och 9?
TIC: Skall du kompsänka någonting? Hur mycket ska du ladda? Vad har du gjort åt variatorerna?
Själv så ska jag inte kompsänka någonting och ladda 0.5 (ca 120) för att "slippa" lagget och ha den lika rapp som orginal innan turbon tar vid. Sen blir det supertip vikter i primären då mina thundershift som jag kört med tills nu blev för lätta. Tror du en team rullsekundär variator vore onödigt köp eller någonting att rekomendera om man ska åka turbo? Ska man istället "bara" byta fjäder eller inte göra någonting alls i sekundären? Har den förövrigt uppdrevad 2 kugg.