Sv: 800 E-Tec/185 hk standard
426H:
Spot on! Tippar på 800R effekt eller liknande. Allt över det är bara bonus. BRP kan inte sänka effekten och det vet de nog själva. Inte ens lägre emissioner och lägre bränsleförbrukning skulle kunna stilla folks vrede då,
800R med förgasare är ju redan en bra motor.
Än har ingen bevisat att det går att tillverka DI injektorer som ger tillräckligt med flöde för en 150hp 800 och samtidigt kunna vara tillräckligt noggranna för att hålla emissionerna låga. Men det kommer, det kommer. Det är det som kallas teknisk utveckling,
Två injektorer vore ju lösningen idag men det är uteslutet. Om jag får tippa så är DI injektorn den enskilt dyraste delen i en 600 E-Tec motor.
PS. Jag är skeptisk till att BRP kommer att använda Boyesen teknik inom en nära framtid. Tiden är inte mogen. Den enskilt viktigaste faktorn tror jag är priset, vilket skulle sticka i höjden med Boyesen OCH DI. Folk vill bara ha utveckling och utveckling men ingen vill betala,
Snälla låtsas-Gud låt mig ha fel!