Vad inni hela friden skulle boyesensystemet kunna tillföra på en E-tec egentligen??? Jag har svårt att förstå vad det skulle kunna ge överhuvudtaget????
E-tec sprutar väl in soppan efter att avgasporten redan stängt, så vilka färskgasförluster skulle den kunna bota?
En 2-t använder ju pipan att återladda och får med en bra pipa bättre fyllnadsgrad än om den skulle ha öppet utblås, har du nån skramlande avgasport som stänger för porten innan kolven gått förbi avgasporten så bör väl fyllnadsgraden försämras eller?
Sen kolla bara på hur rapplet ser ut..... jag vet att det bara visats prototyper men hur länge tror ni alla armar, leder och giljotiner kommer hålla?? Två varv runt huset möjligen innan grannen kommer ut och hötter med nävarna över livet du fört både medans den faktiskt gick och dina vrålanden över "plockepinnet" under huven efter raset =)
Jag hoppas på en driftsäker och pigg E-tec 800 med VERKLIGA 140-150 hk monterat i antingen en -11 Hillclimb-summit eller en X-trim RE.
Mardrömmen för Doo/Lynx och även Polaris som jag åker nu vore väl om Cat kom med ett nytt och bra chassie som matchar nya 800an. Driftsäkerhetsmässigt verkar dom ju redan utklassa både Po och Doo så gör dom en ny mountainmaskin som inte har samma ergonomi som en -03 Ranger Mountain, (vilket nuvarande M har tycker jag), så blir dom jävligt farliga.
E-tec sprutar väl in soppan efter att avgasporten redan stängt, så vilka färskgasförluster skulle den kunna bota?
En 2-t använder ju pipan att återladda och får med en bra pipa bättre fyllnadsgrad än om den skulle ha öppet utblås, har du nån skramlande avgasport som stänger för porten innan kolven gått förbi avgasporten så bör väl fyllnadsgraden försämras eller?
Sen kolla bara på hur rapplet ser ut..... jag vet att det bara visats prototyper men hur länge tror ni alla armar, leder och giljotiner kommer hålla?? Två varv runt huset möjligen innan grannen kommer ut och hötter med nävarna över livet du fört både medans den faktiskt gick och dina vrålanden över "plockepinnet" under huven efter raset =)
Jag hoppas på en driftsäker och pigg E-tec 800 med VERKLIGA 140-150 hk monterat i antingen en -11 Hillclimb-summit eller en X-trim RE.
Mardrömmen för Doo/Lynx och även Polaris som jag åker nu vore väl om Cat kom med ett nytt och bra chassie som matchar nya 800an. Driftsäkerhetsmässigt verkar dom ju redan utklassa både Po och Doo så gör dom en ny mountainmaskin som inte har samma ergonomi som en -03 Ranger Mountain, (vilket nuvarande M har tycker jag), så blir dom jävligt farliga.