Vem har kört längst med sin xp?

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Vore intressant att höra om div. problem som kan dyka upp när man har en maskin som gått långt.
Själv hinner jag knappt med 100 mil/säsong och har inte haft några problem utom det som det ligger servicebullentin på. Jo, tankmätar´n förstås....

Så, vem har kört längst?:first:
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
själv har jag bara kört 3 mil, vad är det som brukar hända med tankmätaren?
Tankmätaren på åtminstone 08 och 09 brukar börja visa fruktansvärt mycket fel efter ett tag. Min gick bra i ca 60 mil. Finns massor med trådar om detta på dooTalk och här. Man kan testa att byta säkringen bakom luftburken och vrida på givaren som sitter mot tanken men det är inte alltid det blir bättre av det.
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
20mil, och inga problem ännu :p
eller ja, stenen jag körde på idag bucklade skidan och tryckte bak den ca 5cm :(
en sne/intryckt nedre A-arm blev resultatet.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nånstans mellan 400 och 500 mil har jag kört...
Har precis skotern nerriven för chassibyte efter en stenkänning förra säsongen...
Det jag hittat är två trasiga avgasventiler och ett sprucket insugningsgummi.
Trist att dom inte fått ordning på gummina, hade tur att det inte hänt nåt med motorn...

I övrigt ser det riktigt bra ut, inte den minsta spricka eller nåt...
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Nånstans mellan 400 och 500 mil har jag kört...
Har precis skotern nerriven för chassibyte efter en stenkänning förra säsongen...
Det jag hittat är två trasiga avgasventiler och ett sprucket insugningsgummi.
Trist att dom inte fått ordning på gummina, hade tur att det inte hänt nåt med motorn...

I övrigt ser det riktigt bra ut, inte den minsta spricka eller nåt...
Det låter ju bra. Ja, inte stenkänningen då förstås:cheesy:
Märkte du att raveportarna var trasiga eller såg du det av en slump då du rev skotern?
 
K

kenth

Har en 600 e-tec. När jag kom hem idag hade jag kört 100 timmar blankt och 275 mil.
Inga problem förutom tankmätaren och falska felmeddelanden(oil,muffler) som man fick uppgradera ECU:n för att bli av med.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Har gått 29mil nu, än så länge är det då inga problem. Förutom att batteriet tappar all kraft när man låtit skotern stå ett tag.
Som de flesta vet så är elstart+ingen kraft i batteriet ingen bra kombination när man inte har en magnapull :argh:
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Har nu kört 16 mil och allt verkar funka än så länge:) vore väl fan annars!

Men har två frågor! klockan som finns i instrumentet bli den nollställd när man slår igen skotern om man inte har batteri?

Och så får jag fukt, kondens i båda stålkastarna, någon mer som haft samma problem? en skitsak men ändå!
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Efter 50 mil så har då tankmätaren börjat bli skum, visar inte riktigt som den ska....... annars inga problem.
 

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
Har en -09 E-Tec som bara gått 30 mil den här vintern, tot 270 mil. Har fått renoverat framdämp. pga oljeläck, packning vid en spridare som läkte, har kondens i lyktorna, tankmätaren är väldigt ojämn och tumvärmaren går bara ha på första steget annars brinner tummen upp. Det se också ut som det har runnit saft på insidan av instrumentglaset. Huven har lust att släppa i bakkant på ena sidan när man har varit ute och kört...men annars är jag nöjd...
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Har en -09 E-Tec som bara gått 30 mil den här vintern, tot 270 mil. Har fått renoverat framdämp. pga oljeläck, packning vid en spridare som läkte, har kondens i lyktorna, tankmätaren är väldigt ojämn och tumvärmaren går bara ha på första steget annars brinner tummen upp. Det se också ut som det har runnit saft på insidan av instrumentglaset. Huven har lust att släppa i bakkant på ena sidan när man har varit ute och kört...men annars är jag nöjd...
Har samma på min, var tvungen att slå av den.
Det kommer i perioder också vilket jag tycker är konstigt, kan köra en hel dag innan tummen börjar brinna :worried:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Fick byta en handtagsvärmare första dagen jag köpte den.

Var fel motstånd i en av dem.

Tack och lov löste handlaren det samma dag på plats.

Annars har jag inte märk nå.

Joo fasen, Dess knappen glappar till något enstaka tillfälle då man kör.

Kört 16 mil hittills.

Vad händer med tankmätaren? (snälla berätta, orkar inte leta på Dootalk)

Har eletronisk mätare, men det har väl ni alla andra också med XP.
 

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
För mig har den inte varit konsekvent. Har man fyllt i 10 liter (från tom) har det varit 2 "bluppar" framme och har man kört tills lampan börjar lysa så har det ändå varit 10 liter kvar...
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Fick byta en handtagsvärmare första dagen jag köpte den.

Var fel motstånd i en av dem.

Tack och lov löste handlaren det samma dag på plats.

Annars har jag inte märk nå.

Joo fasen, Dess knappen glappar till något enstaka tillfälle då man kör.

Kört 16 mil hittills.

Vad händer med tankmätaren? (snälla berätta, orkar inte leta på Dootalk)

Har eletronisk mätare, men det har väl ni alla andra också med XP.
Tankkmätare
http://www.dootalk.com/forums/index.php?showtopic=272752&hl=fuel+gauge+fix
 
K

kenth

2009 Mxz E-tec 600
475mil.................inga problem.
2 rembyten.
Falska felmeddelanden.
Uppgraderad Ecu.
Nöjd som fan! Saknar lite pulver.....men det gör man väl jämt!
 
R

RevMan

Har en -09 E-Tec som bara gått 30 mil den här vintern, tot 270 mil. Har fått renoverat framdämp. pga oljeläck Vem fixade tätningar? finns inte att köpa från BRP?, packning vid en spridare som läkte, har kondens i lyktornaHelt normalt eftersom lyktorna är ventilerade, brukar försvinna ibland och komma tillbaka ibland, tankmätaren är väldigt ojämn Testa att sätta in en bättre säkring, sitter starkare från 2010och tumvärmaren går bara ha på första steget annars brinner tummen uppVäldigt många som upplever detta fast det egentligen inte är så. Däremot tar det mycket längre tid för tumvärmaren att svalna än det tar för den att bli varm, testa att mät spänningen till den och se om den ändras, jag upplevde samma sak själv när det var riktigt kallt ute och vi stannade ofta(värmarna slås ju av på tomgång). Det se också ut som det har runnit saft på insidan av instrumentglasetKan du fixa själv skitenkelt eller så tar du bara lös mätaren och slänger in den hos din ÅF så kan dom fixa den åt dig. Huven har lust att släppa i bakkant på ena sidan när man har varit ute och kört...men annars är jag nöjd...2008-2009 års huvar sitter lite sämre än 2010. vit var nog sämst. Sen så blir det inte bättre utav att man nästan alltid lyckas lägga reservremmen så den trycker mot plasten och därför trycker ur huven ur sitt läge. Du får en ny huv på garanti
Hoppas det hjälper lite iaf