Monterat en gps med sugpropp på varvräknaren

Mich

Aktiv medlem
8 jan 2005
98
0
6
Umeå
Hej
Jag vill montera gpsen med sugpropp på en av mätarna för att slippa göra hål och att jag och mina bröder kan dela på gpsen.
Är detta möjligt på en rev 06a

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
sitter nog inte ens kvar om du står still...och ramlar den av i snön kan den va svår att hitta. jag rekomenderar ett fäste som sitter fast bättre.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Man brukar få med en sån där platta att klistra fast först. Brukar vara av 3M kvalitet, så nå sitter det alltid!! Klistra den inomhus i värmen och rengör ytan först. Sen så brukar dom sitta rätt bra sugpropparna man får med gps'en.. Testade bryta lite i gps'en i farfars bil som sitter med sugpropp, den sitter hur bra som helst!!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Då är det nog bättre att köpa en varsin gps för den lär inte sitta kvar länge...

Jag antar att du inte framför skoter på samma sätt som en bil, sen hoppas jag inte att du har en bil som vibrerar som en skoter :)

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Då är det nog bättre att köpa en varsin gps för den lär inte sitta kvar länge...

Jag antar att du inte framför skoter på samma sätt som en bil, sen hoppas jag inte att du har en bil som vibrerar som en skoter :)
Är ju ingen vanlig sugpropp som man trycker fast bara. Man trycker och drar på en grejj så det blir vakum typ.
Och när man har en gps på skotern antar jag att man inte kör 100km/h efter guppig led eller kör på crossbana

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Är ju ingen vanlig sugpropp som man trycker fast bara. Man trycker och drar på en grejj så det blir vakum typ.
Och när man har en gps på skotern antar jag att man inte kör 100km/h efter guppig led eller kör på crossbana
Så du menar allså att vi gps ägare inte kör fort på guppiga leder??? sitter det antiguppmodul i dom eller???

dessutom kommer INTE sugproppen sitta kvar pga av kylan vs vibrationerna (du vet väl att gummi stelnar i kyla och släpper ut vakumet??) men visst den runda plastbrickan sitter nog kvar men den ser man kartan så dåligt på..... punkt slut....

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Så du menar allså att vi gps ägare inte kör fort på guppiga leder??? sitter det antiguppmodul i dom eller???

dessutom kommer INTE sugproppen sitta kvar pga av kylan vs vibrationerna (du vet väl att gummi stelnar i kyla och släpper ut vakumet??) men visst den runda plastbrickan sitter nog kvar men den ser man kartan så dåligt på..... punkt slut....
Missförstå mig rätt..

Kylan tänkte jag inte på tidigare

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Är det inte bättre att ha en hållare till styret och sen så har man typ vingmuttrar så att den går att lossa snabbt och flytta? Eller ha två fästen ett på varje skoter?

Mich

Aktiv medlem
8 jan 2005
98
0
6
Umeå
Tack för svar
Det blir nog ett styr fäste eller i fickan som tidigare.
För det brukar gå undan fast man har gpsen med sig.