Tur du tog och kikade på kolvarna... hade kunnat gått riktigt illa.
Antar att den har spikat då bryggan mellan kolvringarna har lossnat?
Verkligen!! Dock inga spikmärken alls på varken kolvtopp eller förbränningsrum, så de är ett litet mysterium varför ringlandet gav upp på ena kolven. Blir märkesbyte på kolvarna nu så ska det hålla framöver.Tur du tog och kikade på kolvarna... hade kunnat gått riktigt illa.
Du ser helt rätt, sprickor..Häftigt bygge.
Är det verkligen sprickor man ser där någom cm från kolvbulten?
Kunde blivit dyrt det där...
Verkligen!! Dock inga spikmärken alls på varken kolvtopp eller förbränningsrum, så de är ett litet mysterium varför ringlandet gav upp på ena kolven. Blir märkesbyte på kolvarna nu så ska det hålla framöver.
Kommer tyvärr ej ihåg märket på dom, kommer från nån vattenskoter iaf, går över till wiseco nu!fint bygge vilket märke hade du på kolvarna ?
Sitter och jagas avgasgilijotiner med finns inte många från F7orna att få tag på för en rimlig peng tyvärr..Fikk du tak på nye eksosventiler? vad kom kolvarna på?
Har ingen hastighetsmätare så jag har ingen aning faktiskt dock drar min hårt tills drevningen tar slut (iaf känns det så) sedan blir det bara tomvarv. Men man kanske kunde ha brantare helix på slutet. Vilken helix kör du och vilka vinklar har sx helix, skotern står 6 mil ifrån mig så kan inte kika på min.Okej. Hur upplever du att han matar efter ca 80 km/h har problem med min att han inte vill fortsätta växla på.
Han bara tomvarvar för mig sedan.