Skoter eller inte skoter ?!

Skoter eller inte skoter ?

  • Ta försäkrings pengarna och köp en skoter i vinter !

    Röster: 70 55,1%
  • Spara pengarna och köp en nyare skoter senare !

    Röster: 57 44,9%

  • Totalt antal som röstat
    127

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag hade skitit i de.har funderingar på att sälja min å köpa nån kul bil istället.
blir svårt att hitta ett annat intresse som kostar så mycket och ger så lite.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, jag håller med Metso. Jag klarade mig ganska bra fram tills i lördags men nu är de kört.. Skoterabstinens som fan.. Och jag kommer bli galen om jag inte får köra mer snart :p Snart sliter jag fram gamm panthern och börjar köra runt..

Ska börja spara ihop till en ny skoter til nästa år..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ni säger att skotrar inte är nått att ha. Ändå sitter båda på nästan splitter nya maskiner, och k-len bara matar ut pengar på sin maskin. :hmmmm:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kanske skulle avsluta här då.
Vi har fått grymt bra med snö i år och jag kunde inte hålla mig så jag köpte en Yamaha Phazer Fx -07. Grymt nöjd med den !!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Arctic cat kommer alltid ligga nära hjärtat ;) Det är antingen Yamaha eller Arctic cat som gäller. Har kört 2 Arctic cats nu så tänkte prova 4T en sväng. Sen fans det ingen Arctic som var så tilltalande just nu. Såna jävl* priser.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Arctic cat kommer alltid ligga nära hjärtat ;) Det är antingen Yamaha eller Arctic cat som gäller. Har kört 2 Arctic cats nu så tänkte prova 4T en sväng. Sen fans det ingen Arctic som var så tilltalande just nu. Såna jävl* priser.
Hur är det om du jämför effekt mm? känns phazern slö? är ju trötts allt nästan hälften av effekten.
Sen standard frågan går det få upp den på rullen? :D (Känner mig som 14 när jag frågar det)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jag tycker då den har gott om effekt... men då har jag inte kört nå annat än en gammal phazer före de :p. och det är väll inte den mest resvänliga skotern där ute:p

för mjuka dämpar å sånt har jag hört.:eyebrows:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Effekt skillnad är det ju, men tycker faktiskt inte att det är så stor skillnad ändå. När jag kör som vanligt i diken, ängar och sandtag så märker jag inte så stor skillnad. Är ett jävl* drag i Phazern, riktigt rapp på gasen och drar som sjutton genom hela registret.

Dom den är standard är det väll ingen rulle maskin precis. Är också en sån som fortfarande gillar rullekörning ;) Har gjort egna stoppklossar till boggien som förhoppningsvis åker på imorgon så jag får prova dom i helgen. Min har schimsade dämpare så är riktigt skön i fjädringen. Bombar på riktigt bra efter led och den har då klarat dom små hopp jag har hittat.