Ojojoj vad ni klagar grabbar, vad för väntar ni er att ett företag lancerar i ett helvete av lågkonjuktur?
Helt ny skoter?
Nejdu... Servostyrning tror jag stenhårt på! Fast nästan mer på mountain segmentet.
Ni som säger "vad händer om servomotorn går sönder?" - Ni kommer få samma känsla som ni alltid haft, dvs styrning utan servo hjälp.
Var ni lika pessimistiska när dom över gick från:
wirebroms -> hydralbroms?
2Takt -> 4Takt? (okej det vet jag att MÅNGA konservatister är)
Förgasare -> EFI?
Plåtskidor -> Plastskidor?
Bladfjädring -> Framvagn?
Herrejävlar, en bunt konservatister är va ni är här inne!
Att dom tog bort APEX MTX, synd, men som alla företag är allt sett ur vinstsyfte.
Ricky:
Till nytron så finns MCX lr MPI som OEM tillbehör i Yamahas tillbehörs katalog (om jag minns fel).
Någon 180HP nytro från fabrik har det aldrig vart på tal om. OCH, även vid montering av dessa kit så kommer alla garantier försvinna.
Viktminskning på APEX:n är att vänta, även med tillägg av servo'n. Samt en effektökning på c:a 5%.
NYHET!:
Det lanceras i år (nyligen) ett nytt drevningskit mellan variator och vevaxel på Apex / RX-1 som enl flertal dyno tester gett +10HP på mattan.
Fördelen är att varvtalet på variatorn sänks och effektiviteten ökas markant. Mindre värme blandannat.
Men smakar de så kostar det, kitet ligger förnärvarnde på 1200$ + nytt variator kit (~300$) + montering.