Summit 600 -10, operation förbättring!

D

Draken

Powder hound är säkerligen minst lika bra som slp,dessutom mycket snyggare!

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nej är inte alls lika bra som slp iaf inte på nytro där funkar dom inte alls bettar ingenting i lössnö blir som att svänga med en finlandsfärja.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jag har hört så mycket gott om SLP så jag tror det blir dom (när jag får råd...)

Tror dessutom att dom är mer lättsålda ifall man vill avyttra dom.

D

Draken

Jag har hört både och om slp,och dessutom att dom är bra på vissa skotrar men kass på andra.

Hade jag inte haft gripperskidor hade jag kanske investerat i ett par slydog ph enligt bilden eller kanske vita slp pp.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
BiG: Gillar looken du har fått till på summiten riktigt mycket, riktigt clean och snygg !! Man behöver inte bygga om halva maskinen för att de ska bli skillnad ! ;)
Tackar! :)

Har varit lungt på moddarfronten nu ett tag, väntar fortfarande på en del grejer som inte kommit :(
Det enda som blivit fixat är en GPS-hållare på styrhöjaren men det har jag tyvärr inga bilder på ännu.

Dessa skulle vara intressanta att prova, har iof inte haft några större problem med snö som samlas men alltid roligt med nåt nytt ;)

Glad Påsk!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Jepp, kommer en hel del trevliga nyheter till året så jag tyckte det var värt att testa. :)

...Har inga större ambitioner att den blir såld så som tur är så har jag en del ideer kvar till nästa säsong.

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Testade FrogZkinen för första gången idag.

Blev väldigt imponerad.

Man kan se att lufthålen i huven inte täpps igen av snö, samt att ytan på FZ gör att snön inte fastnar, hur man än gjorde.

Körde i riktigt djup snö för att provocera.

Imponerade!

*bild*
Tror inte det är skinzen som gör nytta där tyvärr utan att det är varmluften från motor pipa som smälter snön, ser likadant ut på min efter en pudertur utan att jag har skinz monterat :p

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tror inte det är skinzen som gör nytta där tyvärr utan att det är varmluften från motor pipa som smälter snön, ser likadant ut på min efter en pudertur utan att jag har skinz monterat :p
...Må så vara, men med Frogzskins slipper man en j*vla massa snö innanför huven ;)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
...Fortsätter dyka upp trevliga saker :)

Teflonfilm som, enligt vissa på Doo-talk, ska göra underverk med all snö som brukar fastna i tunnel.
Ska bli jäkligt intressant att se hur det fungerar :hmmmm:

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Då var skoter bortställd för denna säsong :(

Får passa på att tacka alla som följt tråden, alltid trevligt med kommentarer, tankar och ideer :)

...Fortsättning följer troligtvis till hösten ;) Ha en trevlig sommar!

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Då var skoter bortställd för denna säsong :(

Får passa på att tacka alla som följt tråden, alltid trevligt med kommentarer, tankar och ideer :)

...Fortsättning följer troligtvis till hösten ;) Ha en trevlig sommar!
Får tacka för en bra tråd och ett bra ventkit , remen lever än fast det har varit väldigt tungt före de senaste dagarna!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Får tacka för en bra tråd och ett bra ventkit , remen lever än fast det har varit väldigt tungt före de senaste dagarna!
Roligt att höra att det funkar :) Montera du den främre venten oxå?

Tack själv.

Helkul med denna tråd.

Vi tar upp den snart igen ;)
Härligt, låter som om du har nya grejer på G :)

Var har du fått tag på teflonfilmen?
Köpte den av en kille på Doo-talk. ska kolla med honom om han har nåt kvar.
Dock har jag ej hunnit testa om den funkar men om man ska tro på allt snack på Doo-talk och bilderna jag sett ser det väldigt lovande ut :)

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Roligt att höra att det funkar :) Montera du den främre venten oxå?

Härligt, låter som om du har nya grejer på G :)

Köpte den av en kille på Doo-talk. ska kolla med honom om han har nåt kvar.
Dock har jag ej hunnit testa om den funkar men om man ska tro på allt snack på Doo-talk och bilderna jag sett ser det väldigt lovande ut :)
Skipade den främre så länge.. maskerna i nätet va ganska grova(så jag väntar nog tills jag hittar ett nät med mindre masker)

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Jo maskerna är ganska grova fast samtidigt har jag aldrig haft problem med snö som kommit in. Däremot kan det främre vara lite jäkligt till på våren när det börjar vara slaskigt och blött ute.

Typiskt, när skotern är bortställd kommer det första jag köpte till skotern när den var ny :mmph:

Stainless Sway Bar QD tillverkad av shmity1 på Doo-talk.

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Jo maskerna är ganska grova fast samtidigt har jag aldrig haft problem med snö som kommit in. Däremot kan det främre vara lite jäkligt till på våren när det börjar vara slaskigt och blött ute.

Typiskt, när skotern är bortställd kommer det första jag köpte till skotern när den var ny :mmph:

Stainless Sway Bar QD tillverkad av shmity1 på Doo-talk.
Köpte såna på ebay i höstas, har kört med en borta hela vintern tycker det har funkat bra tyvärr så har armen som sitter där slagit i det andra fästet några gånger(syns att färg har försvunnit) . Men annars så funkar det ju bra. Det bästa är nog att ta bort dem helt...med stång o allt, tyvär så lyckades jag inte få ut stången när jag försökte sist.