Idag bar det av till Mulles för en bänkning av F7´an
Skotern är original förutom en 1.5gr tändkil och inline fuel reducer med ett 300mj i slangen.
Första bänkningen blev lite som en överaskning åt det sämre hållet då den går snålt som själve fan mellan 6300 och upp till 7500rpm.
0.51bsfc vid 7400 är juh lite att gå över gränsen =) men kliver upp till 0.68 vid 7600rpm och även där som topp noteringen ligger på 135.8hp.
Enligt Mulle så va det väl tur då jag inte tog en sväng i fjällen med denna setup då den troligtvis skulle skära ganska omgående om den inte orka varva mer än 7400 i den tunna luften .
Sliter väck munstycket och kör enbart med tändkilen, ser lite bättre ut då i mina ögon men fortfarande snål, 0.54 vid 6800rpm men tokfet förövrigt och vid toppen 135.4hp vid 7600 bsfc 0.70 (fet).
Visst fungerar det att "strypa" bränsleflödet men på min maskin så börjar den strypa flödet ALLDELES för tidigt av nån underlig anledning så den går helvetes snålt. att gå ifrån bsfc0.53 till bsfc0.68 på 100varv är juh helt underligt i mina ögon.
men om ni ser här så ser ni kurvorna stock vs 300mj, att munstycket stryper redan vid va 6850rpm (skulle vilja ha det vid 7200 ungefär).
(de övre linjena är UTAN munstycket)
Han jag köpte skotern av sa nånting i förbigående att den va eventuellt uppdaterad i styrboxen, men det är ingenting jag funderat nånting på tills nu. kan en 06 mappning se ut såhär?? :hmmmm: och tändkilen kan den påverka nånting som gör att den går snålare vid mellanregistret??
(synd man inte bodde granne med dysse då hade han haft jobb) eace:
Ja summan av detta är juh bara en sak!!. inköp av en boondocker box är ett faktum :becky: för man vill juh kunna "fisåka" efter led vid ca 6500rpm utan att smälta kolvar
blev lite långt detta men lite input ifån "kunniga" vore uppskattat
Skotern är original förutom en 1.5gr tändkil och inline fuel reducer med ett 300mj i slangen.
Första bänkningen blev lite som en överaskning åt det sämre hållet då den går snålt som själve fan mellan 6300 och upp till 7500rpm.
0.51bsfc vid 7400 är juh lite att gå över gränsen =) men kliver upp till 0.68 vid 7600rpm och även där som topp noteringen ligger på 135.8hp.
Enligt Mulle så va det väl tur då jag inte tog en sväng i fjällen med denna setup då den troligtvis skulle skära ganska omgående om den inte orka varva mer än 7400 i den tunna luften .
Sliter väck munstycket och kör enbart med tändkilen, ser lite bättre ut då i mina ögon men fortfarande snål, 0.54 vid 6800rpm men tokfet förövrigt och vid toppen 135.4hp vid 7600 bsfc 0.70 (fet).
Visst fungerar det att "strypa" bränsleflödet men på min maskin så börjar den strypa flödet ALLDELES för tidigt av nån underlig anledning så den går helvetes snålt. att gå ifrån bsfc0.53 till bsfc0.68 på 100varv är juh helt underligt i mina ögon.
men om ni ser här så ser ni kurvorna stock vs 300mj, att munstycket stryper redan vid va 6850rpm (skulle vilja ha det vid 7200 ungefär).
(de övre linjena är UTAN munstycket)
Han jag köpte skotern av sa nånting i förbigående att den va eventuellt uppdaterad i styrboxen, men det är ingenting jag funderat nånting på tills nu. kan en 06 mappning se ut såhär?? :hmmmm: och tändkilen kan den påverka nånting som gör att den går snålare vid mellanregistret??
(synd man inte bodde granne med dysse då hade han haft jobb) eace:
Ja summan av detta är juh bara en sak!!. inköp av en boondocker box är ett faktum :becky: för man vill juh kunna "fisåka" efter led vid ca 6500rpm utan att smälta kolvar
blev lite långt detta men lite input ifån "kunniga" vore uppskattat