Sverige-Finland

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Det var inte ett säckförsvar, det var som wikegård sa, att sverige spelar samma hockey hela tiden och att dom var lättlästa!

Återigen tar jag upp det där med OM Sverige hade gjort mer mål än Tjeckien så hade dom vunnit va?
Tjeckien? :eek:

Sverige spelade ju samma hockey förra OS, det gick ju fint då... :eyebrows:
Tycker varken att Sverige eller Finland har varit bra detta OS.. Sen så gjorde ju Slovakien inte någon dålig match som förhindrade Sveriges passningsspel från att fungera!

Vart var Omark, Harju, Samuelsson?

Murray, foppa, törnqvist, modin och oduya hade kunnat fått stanna hemma och vila och låtit bättre spelare fått vara med!

Kanada guld:first: (hoppas på USA)
Usa silver:second:
Finland bronse:third:
Omark och Harju platsar definitivt inte i ett OS. Murray var bra under sista matchen, han var viktig för det fysiska spelet men även för en del öppnande passningar. Törnqvist, Modin och Oduya kunde däremot sett OS hemifrån. :)

D

Draken

Omark hade inte gjort bort sig.

Vem är denne Törnqvist ni pratar om,är det Gusten Törnqvist den förre almtunamålisen ni har sett någonstans??:heh:

Murray ska alltid vara med! Det är en av få som kan spela fysiskt i svenska landslagskläder!!
Foppa var väl inte direkt superbra men nog är han då bättre än flera andra i laget..

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
jo han menar vi :nod: jo murray kan (kunde?) ju det fysiska spelet men jag såg då inte av det så mycket som jag färväntade mig!
Undrar om dom inte menar Patrik Hörnqvist. Men jag vet inte om jag tyckte han var så dålig.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
jo han menar vi :nod: jo murray kan (kunde?) ju det fysiska spelet men jag såg då inte av det så mycket som jag färväntade mig!
Jo man saknade detta: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZRlI1j5jQb8&feature=related[/ame]

Den matchen var nog den bästa jag sett (typ), synd att Sverige förlorade den matchen... :tsk:

Rosacykel

Aktiv medlem
1 nov 2008
86
0
6
Slovakien är absolut inget dåligt lag! i förra OS slog dem usa..Det hoppas jag Finland också gör en repris av.
Ne, men det är de svenskarna trodde, ÅTERIGEN, som i matchen mot Vitryssland, som ingen av oss glömmer. Tycker det är roligt att se att Svenskarna aldrig lär sig, att man inte ska underskatta ngn motståndare idagsläget som är med i VM eller OS.

"vi ska vinna 9 av 10 matcher mot slovakien" :hahaha: :clap2:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Ne, men det är de svenskarna trodde, ÅTERIGEN, som i matchen mot Vitryssland, som ingen av oss glömmer. Tycker det är roligt att se att Svenskarna aldrig lär sig, att man inte ska underskatta ngn motståndare idagsläget som är med i VM eller OS.

"vi ska vinna 9 av 10 matcher mot slovakien" :hahaha: :clap2:
Jamen skärp dig. Vi pratar om spelare som är professionella från NHL, tror du seriöst att de är så dåliga mentalt att de tror att Slovakien alltid går att slå? Bara ställ ur grillorna på isen?

Klart de vet vad som måste göras men ibland fungerar det helt enkelt inte.

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
"mot sverige var vi inte riktigt där" :eviltongue:

"ja skulle gärna byta med sverige, när ni går långt då vinner ni"

Last edited:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jaha, så var semifinalen över!
Surt riktigt surt!

Usa var inte bra, Utan Finland var dåliga idag.

Nu får vi hoppas på bronset istället.
Syst3m: Vi finnar har ett liv att leva, vi sitter inte jämt på snowmobile bara så att du vet.

Sen så Är ju inte sverige med i medaljstriden, så kan ni ju se ert lag som mycket sämre än vårt.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Kaj sa det bra igår

När Sverige går långt så vinner dom när finnarna går långt så slutar det med silver/brons

Sen vette f-n om man kan säga att finnarna är bättre när dom förlorade mot Sverige (läggmatch eller inte)

Måste bara lägga till att man blir less när man ser Aftonbladet kalla Sveriges match för fiasko, klart man ska säkert vinna 60/65% av matcherna mot Slovakien men dom har absolut inget dåligt lag och som dom spelade mot Kanada så var dom riktigt bra mot slutet

Därimot matchen mot Vitryssland i kvarten 2002 DET var fiasko men då är inte Vitryssland ens i närheten av samma nivå som Slovakien

Måste bara tillägga en till sak om det, blir jävligt lack när alla snackar om tavlan som Salo gjordemot Vitryssland, han skulle ju kunna göra 10 sånna där tavlor och Sverige ska endå vinna mot ett Vitryssland som redan bokat biljetterna hem
Folk har redan glömt bort straffdramat 1994 då alla snackar och foppas straff borde man snacka om Salos räddning på Paul Kariyas skott
Samt att killen tillsammans med Pebben ställde upp varenda vm turering där alla andra "hyllade" nhl proffs var "skadade" skulle ut med hunden eller vilka ursäkter dom nu hade för att slippa spela vm

Blev lite off topic där men var tvungen att ta upp det