Sverige-Finland

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Jaha, så var semifinalen över!
Surt riktigt surt!

Usa var inte bra, Utan Finland var dåliga idag.

Nu får vi hoppas på bronset istället.
Syst3m: Vi finnar har ett liv att leva, vi sitter inte jämt på snowmobile bara så att du vet.

Sen så Är ju inte sverige med i medaljstriden, så kan ni ju se ert lag som mycket sämre än vårt.
Lär av den där Kaj, var inte så bitter. Sverige spöade Finland med 3-0 (absolut ingen läggmatch, enligt finska spelare) så intressant resonemang där.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Lär av den där Kaj, var inte så bitter. Sverige spöade Finland med 3-0 (absolut ingen läggmatch, enligt finska spelare) så intressant resonemang där.
Den matchen har vi glömt redan, vi bryr oss inte om den matchen, huvudsaken är alltid för oss att vi kommer före er..

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
:afraid: Så det viktiga för er är att ni har tur med lottningen? :eek: För hur verkligheten ser ut skiter ni i.
Kanske därför det inte går så bra för finland..De fokuserar så hårt på att slå Sverige och om Sverige åker ut tappar dem allt!

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
:afraid: Så det viktiga för er är att ni har tur med lottningen? :eek: För hur verkligheten ser ut skiter ni i.
Den matchen är glömd, eftersom den var betydelselös match!
Ingen har skrivit något om lottningen??

Spelarna skiter nog inte i nåt sånt, utan finska folket.. stöttar laget oavsett hur det går.

Till skillnad på Sverige(svenska folket), som sågar hånar sitt lag efter förlust.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Den matchen är glömd, eftersom den var betydelselös match!
Ingen har skrivit något om lottningen??

Spelarna skiter nog inte i nåt sånt, utan finska folket.. stöttar laget oavsett hur det går.

Till skillnad på Sverige(svenska folket), som sågar hånar sitt lag efter förlust.
Jo men eftersom att Sverige vann mot Finland kan man dra slutsatsen att Sverige är bättre än Finland, logiskt. Att sen Finland kom längre än Sverige beror ju på att de hade tur med lottningen och kom inte dit pga. de var bättre än Sverige.

Svenska folket är störda, det vet jag.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jo men eftersom att Sverige vann mot Finland kan man dra slutsatsen att Sverige är bättre än Finland, logiskt. Att sen Finland kom längre än Sverige beror ju på att de hade tur med lottningen och kom inte dit pga. de var bättre än Sverige.

Svenska folket är störda, det vet jag.
och du är en av de svenska folket ( :

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
blev lite sur på dig muotkas! tycker inte man ska sitta å skriva så här taskigt om sverige:( och det där med att finland var dåliga mot usa håller jag med om. men sverige var inge bättre mot slovakien! kan absolut inte säga att finland är bättre.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
blev lite sur på dig muotkas! tycker inte man ska sitta å skriva så här taskigt om sverige:( och det där med att finland var dåliga mot usa håller jag med om. men sverige var inge bättre mot slovakien! kan absolut inte säga att finland är bättre.
Jag har då inte skrivit något taskigt om svenska folket, utan det var syst3m som skrev det.

Sen jag gillar Sverige i fotboll, och har en svensk sambo, så jag har absolut ingenting emot Sverige ( :

Klart man säga att Finland är bättre, vi tog ju brons i hockey, Sverige hamnade ju på 7-8-9 plats?

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Jag har då inte skrivit något taskigt om svenska folket, utan det var syst3m som skrev det.

Sen jag gillar Sverige i fotboll, och har en svensk sambo, så jag har absolut ingenting emot Sverige ( :

Klart man säga att Finland är bättre, vi tog ju brons i hockey, Sverige hamnade ju på 7-8-9 plats?
Hur kan man säga att Finland är bättre när de fick stryk med 3-0 av Sverige? :eek:h:

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
Nu ser ju jag såklart saken med blå-gula ögon, men eftersom Sverige vann över Finland med 3-0 känns det logiskt att säga att Sverige var bättre än Finland, även om Finland gjorde en dålig match? "man är inte bättre än motståndet gör en". Faktum är att varje gång Finland spelat mot ett riktigt högklassigt lag i det här OS:et har dom med enkelhet blivit besegrade. Finland-Sverige 0-3, Finland-USA 1-6. Det talar väl för sig själv?

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Nu ser ju jag såklart saken med blå-gula ögon, men eftersom Sverige vann över Finland med 3-0 känns det logiskt att säga att Sverige var bättre än Finland, även om Finland gjorde en dålig match? "man är inte bättre än motståndet gör en". Faktum är att varje gång Finland spelat mot ett riktigt högklassigt lag i det här OS:et har dom med enkelhet blivit besegrade. Finland-Sverige 0-3, Finland-USA 1-6. Det talar väl för sig själv?
Men om vi ser såhär, sverige förlorade mot Slovakien och vi vann mot Slovakien?

Inlägg från Per Bjurman:
Igen:
Grattis Finland.
En bronspeng i en OS-turnering av den här kalibern är verkligen inget att fnysa åt.
På förhand sa jag att jag trodde att Tre Kronor som bäst skulle kunna spela sig till ett brons – och att det i så fall var en utomordentlig prestation.
Det gäller fortfarande.
Ingen kan heller säga något annat än att lejonen förtjänat framgången.
Bortsett från första perioden i USA-matchen har de spelat utmärkt hockey – smart, effektiv, snygg och underhållande.
Tredje bäst i turneringen, helt klart

Sen mot Sverige så var matchen betydelselös.
Bronsen är vår och ni förtjänar plats i B-VM ( :

Det vad man sett här är att svenskarna är väldigt väldigt dåliga förlorare.

Nu ska jag fira det här med lite.......kaffe!

Tack och hej, nu blev det mitt sista kommentar i denna tråd! :hello:

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6
muotkas:
Jag håller med dig till viss del. Finland tog sig längre i turneringen och gjorde en bättre turnering än Sverige, det är inget snack om saken.
Att åka ut i kvarten är det tråkigaste som finns och det lyckas Tre Kronor med alltför ofta. Om jag inte minns fel har man åkt ut i kvarten i os 1998, 2002(fiaskot mot vitryssland :mmph:) och nu också 2010. Men när man väl har tagit sig förbi kvarten har det blivit medalj av hög valör.:first:
Bengt-Åke är under all kritik och kan enligt mig beskyllas för mycket, många spelare i truppen hör inte hemma i ett OS. Han var dessutom feg i coachningen och kortade inte bänken särskilt mkt. Det är en självklarhet att spela dom heta spelarna mer, som tex. Sedin-bröderna, bäckström, franzén och alfredsson. Men det gjorde inte herr Bengt-Åke.
Nåja, Bengan försvinner förhoppningsvis inom en snar framtid och jag hoppas att Pär Mårts tillträder innan VM. Jag tror han har det som behövs för att göra Tre Kronor till ett bättre lag!
Om Pär Mårts tillträder innan VM i vår, tror jag att Sverige tar sig till final! Om Finland tar sig längre än Sverige med Pär i spetsen, ger jag mig å säger att Finland har ett bättre hockeylag :heh:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland

Inlägg från Per Bjurman:
"stor text"
Sen mot Sverige så var matchen betydelselös.
Bronsen är vår och ni förtjänar plats i B-VM ( :

Genom att du tycker att Sverige ska vara i B-VM innebär det att du har noll koll och borde hålla tyst om hockey.

Att säga att Finland gjorde två bra perioder mot USA är ett skämt, klart som fan att USA lägger av att spela efter 6-0 i första perioden. Finland var dåliga och hade tur i lottningen så att de fick lätt motstånd hela vägen till bronset.

Reaquid

Aktiv medlem
9 mar 2009
84
0
6

Inlägg från Per Bjurman:
*Stor, lång text*

Sen mot Sverige så var matchen betydelselös.*
Bronsen är vår och ni förtjänar plats i B-VM ( : **

Var matchen mot USA betydelselös? Duvet, den där matchen finnarna förlorade med 1-6 mot USA?*
Kul för er att ni är nöjda med ännu ett finskt brons :hahaha: Det låter lockande att alltid vara några snäpp sämre än de bästa... :hello:**

Hellre ett guld än 26 bronsmedaljer i prisskåpet.