muotkas:
Jag håller med dig till viss del. Finland tog sig längre i turneringen och gjorde en bättre turnering än Sverige, det är inget snack om saken.
Att åka ut i kvarten är det tråkigaste som finns och det lyckas Tre Kronor med alltför ofta. Om jag inte minns fel har man åkt ut i kvarten i os 1998, 2002(fiaskot mot vitryssland :mmph
och nu också 2010. Men när man väl har tagit sig förbi kvarten har det blivit medalj av hög valör.:first:
Bengt-Åke är under all kritik och kan enligt mig beskyllas för mycket, många spelare i truppen hör inte hemma i ett OS. Han var dessutom feg i coachningen och kortade inte bänken särskilt mkt. Det är en självklarhet att spela dom heta spelarna mer, som tex. Sedin-bröderna, bäckström, franzén och alfredsson. Men det gjorde inte herr Bengt-Åke.
Nåja, Bengan försvinner förhoppningsvis inom en snar framtid och jag hoppas att Pär Mårts tillträder innan VM. Jag tror han har det som behövs för att göra Tre Kronor till ett bättre lag!
Om Pär Mårts tillträder innan VM i vår, tror jag att Sverige tar sig till final! Om Finland tar sig längre än Sverige med Pär i spetsen,
DÅ ger jag mig å säger att Finland har ett bättre hockeylag :heh: