Är det fina leder runt Vemdalen? Alltså är 300:- värt att lägga ut? (för den som nu bor i härjedalen)
Jag har åkt två resor från Vemdalen sedan man började sköta om lederna på det här sättet. Båda gångerna var det klarblå himmel och 10-. Lederna var en pistmaskinsbredd och platt som en motorväg. Det första intrycket var grymt. Tyvvär så faller ju hela grejen pga tre saker:
1. Vemdalens ledsystem är ju faktiskt väldigt litet, gränsar mot Hedevikens system redan efter Vemdalscampen (Låglandsleden Västerut), Hede efter Hållvallen (Höglandsleden Österut), Klövsjö vid länsgränsen vid Oxsjön (Leden Norrut) Tror även att det går ytterligare en gräns mellan Björnrike och Vemhån? (Täcker in både Österut och Söderut)
2. Allt ovanför trädgränsen är fortfarande oskött. Var katastrof på myrarna ovanför Oxsjön när jag åkte i lördags. Antagligen är man rädd för att få in sten i Pistmaskinens fräs. Samma sak med den smala och dåliga Björnrikeleden. Man verkar helt ha glömt bort att sladden finns kvar...
3. Jag bor i Vemdalen cirka 10 månader om året (inkl hela vintern). Men pga att jag ofta flyttar runt (säsongare..) så är jag fortfaradne skriven hos föräldrarna hemma i söder. Därför ska jag betala DUBBLA avgiften? Glöm det... Samma för alla, annars får det vara!