Spontant tvivlar jag på hur mycket just remmen, och knappt ens variatorn värms upp av varmkörningen av motorn (beroende på längden av varmkörningen då, men jag tänker på 5-10 min). Variatorn får garanterat finns uppvärmning men påverkan på remmen från enbart den värmen känns försumbar, detta är dock bara i mitt huvud så jag ska ta och känna på variatorn nästa gång jag ska ut... Det som primärt värmer variatorn, och den blir ju redigt varm vid körning är ju friktionen mot remmen så bästa varmkörningen av remmen är att palla upp skotern så mattan ligger fri från marken och låt den ligger strax över tillslag någon minut, gärna flera. Finns en guru i staterna som kör minst en kvarts varmkörning av motorn och sedan en kvart till för remmen men skotern uppallad, han "vilar" även motorn mellan körningarna för att värmen ska sprida sig i blocket och genom hela motorn, något överkurs men han men ska ha en jävla livslängd på remmarna och sina motorer
Själv har jag ingen rigg för att palla upp skotern men det ska byggas eftersom just att få remmen mjuk och uppvärmd innan man belastar känns kritisk. Nu varmkör jag remmen genom att försöka ligga hyfsat lugnt på led så länge jag kan innan jag kör några fullgas repor eller ger mig utanför leden...
Men en sak jag har funderat på är hur länge det tar egentligen för en rem att köras in, jag tvekar inte på att remmar har en inkörningsperiod precis som mattor men just hur lång den är? Finns ju bara vedertagna angivelser med allt från 1 till 50 mil...