Hej!
Jag har 180kittet på min Nytro Rtx -08.
Kan bara säga att jag är MER än nöjd, Jag håller jämt med 240/270 maskiner upp till 70-80, då drar dom ifrån marginellt, just i startacc så vinner 180 i alla lägen.
Den enda skillnaden jag ser mot större kitt är att jag inte behöver ha en remkassa på 50 000kr per/år, och att man tappar lite i hastigheter över 80km/h, men där är det ju ändå inte kul att köra.
Enda problemet jag har är att hålla nere skidorna, har haft sönder 2st bakbågar nu och du åker hur långt du vill på rullen, ska lägga upp lite filmer på Youtube, Återkommer och några minuter med länkar.
Mvh Mattias
här kommer filmklipp för er som är intresserad av Mcxpress 180Hk turbo kitt.
Jag håller inte med i det här resonemanget -men det är ju jag och min åsikt-
180-kitet gör sig förbaskat bra på Nytron, inget snack om saken. Enormt bra gasrespons och bra körbarhet. Men. Med tanke på att det kostar 30k så känner jag att jag inte valde fel när jag stog i valet och kvalet i höstas då jag valde mellan 180 och 240. (jag valde följdaktningen 240)
Mitt resonemang:
Hur mycket effekt man (jag) än har, så dröjer det inte länge förrän man vill ha mer.
Skillnaden om man väljer 240 är initialt ca 10k, och jag är tämligen säker på att det är dyrare i efterhand att uppgradera ett 180-kit med IC annan mappning och kompsänkning, och även om det skulle kosta exakt lika mycket skulle jag antagligen ångra mig över att behöva riva skotern igen.
Körmässigt så är skillnaden enorm om man kör i lössnö-det är där effektskillnaden blir uppenbar. Sen tar det ungefär 2 mil att lära sig kompensera för den ganska lilla fördröjningen på effekt-det är ju inte precis så den är död innan laddet kommer, snarare tycker jag att 240 är lite smidigare där det är trångt i skogen då den inte blir lika hysterisk på gasen.
Sist men inte minst vill jag inbillia mig att 240 går lite kallare i motorn när det är varmt ute. Mer bränsle i kombination med lägre kompression kyler kort sagt mer :eyebrows:
...men det är som sagt mina åsikter.