Grymmaste lössnömaskinen för max 150k ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Vilken lössnömaskin tycker ni är den grymmaste man kan få för 150k ? är nybörjare när det gäller pudersurfande så jag vill ha en låååååång maskin som är svår att körafast med och som har mycket pulver underhuven ! Den nya rmk'n ser ut att vara grym tycker jag :)

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Vad tror ni om den nya summit freeride 800 e-tec ? den ska väl vara byggd för både led och puder ? Den verkar ju shysst med fatbarstyre och piggyback dämpare org osv !

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hm ju det vore ju grymmt men eftersom jag är nybörjare på pudersurfandet så borde det väl va lämpligt med en superlätt maskin ? typ summit freeride ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ja m8 hcr e ju grym :) men hur veka är dom? klarar du av lite bubliga leder och mindre hopp typ såpass att skotern lättar över nå gupp ? lr måste man hålla sig i det mjuka pudret ?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ja m8 hcr e ju grym :) men hur veka är dom? klarar du av lite bubliga leder och mindre hopp typ såpass att skotern lättar över nå gupp ? lr måste man hålla sig i det mjuka pudret ?
Du kan va lugn, dom håller för bra mkt påfrestningar ska du se. Skriver mkt med en amerikan som har en vanlig M8 som han hoppar runt 15-20 meter med utan problem. Han har även droppat 65 fot med den och den har då hållit så en HCR lär inte gå sönder i första taget ändå. :)

Berrabus

Välkänd medlem
5 okt 2008
150
0
6
Kiruna
Om du ska köpa en 2011 så tycker jag att du ska köpa en Summit freeride. Den kommer att vara värst på marknaden:evil: och en annan nykommling är Xtrim boondocker 800 e-tec som också hade passat ditt körsätt.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
ifall du ska ha en lättkörd pudermaskin med mycke pulver dom tål stryk så skulle jag satsa på en m8 hcr då de är den mer lätthanterlig av alternativen. sen är nog nya rmk pro-ride inte då dum heller. Men jag skulle ha satsat på en m8 hcr, problemet är väl bara att hinna få tag på en;)

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Som tidigare nämnts, en Summit Freeride 800 E-Tec, RMK Rush Pro 800 eller AC M1000 162/M8 153...

Tycker Summit'en eller M1000/M8 är värst/bäst...

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
alla ovan förslag är i princip likvärdiga, assault, freride, boondocker lynxen, m8 hcr är nog dom som bäst klara knöliga leder o hopp... Rmk:na o rena summitar kan man ju hoppa med a men är ju sämre på knöliga leder men för den delen om man inte är ute efter fart rekord på leden funkar dom ju hyffsat ändå!!!
Du blir nog nöjd än va du väljer..... Personligen skulle jag tagit lynx boondocker 800e-tech (om remmarna håller. ;) ) eller 800pro rmk:n ser ut o va fina maskiner!!!

Kvirre

Välkänd medlem
21 jul 2006
137
0
16
33
Boden, Sweden, Sweden
nog håller rotax om man sköter om grejjerna, och är man rädd för att skruva så är det 4t som gäller
Jag har sett en hel del haverier av nyare Lynx/Ski-doo, verkar vara nånting knas med just XP iaf. alla jag känner som har/haft en XP har skurit minst 1 gång senaste 2 månaderna, en har tom skurit 3 gånger på 2veckor (lämnad till en viss skoterfirma på garanti) . Har ingen aning vad orsaken är. men nånting är galet.