Grymmaste lössnömaskinen för max 150k ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Vilken lössnömaskin tycker ni är den grymmaste man kan få för 150k ? är nybörjare när det gäller pudersurfande så jag vill ha en låååååång maskin som är svår att körafast med och som har mycket pulver underhuven ! Den nya rmk'n ser ut att vara grym tycker jag :)

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Vad tror ni om den nya summit freeride 800 e-tec ? den ska väl vara byggd för både led och puder ? Den verkar ju shysst med fatbarstyre och piggyback dämpare org osv !

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hm ju det vore ju grymmt men eftersom jag är nybörjare på pudersurfandet så borde det väl va lämpligt med en superlätt maskin ? typ summit freeride ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ja m8 hcr e ju grym :) men hur veka är dom? klarar du av lite bubliga leder och mindre hopp typ såpass att skotern lättar över nå gupp ? lr måste man hålla sig i det mjuka pudret ?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ja m8 hcr e ju grym :) men hur veka är dom? klarar du av lite bubliga leder och mindre hopp typ såpass att skotern lättar över nå gupp ? lr måste man hålla sig i det mjuka pudret ?
Du kan va lugn, dom håller för bra mkt påfrestningar ska du se. Skriver mkt med en amerikan som har en vanlig M8 som han hoppar runt 15-20 meter med utan problem. Han har även droppat 65 fot med den och den har då hållit så en HCR lär inte gå sönder i första taget ändå. :)

Berrabus

Välkänd medlem
5 okt 2008
150
0
6
Kiruna
Om du ska köpa en 2011 så tycker jag att du ska köpa en Summit freeride. Den kommer att vara värst på marknaden:evil: och en annan nykommling är Xtrim boondocker 800 e-tec som också hade passat ditt körsätt.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå