Bra, tack för infon.Ingen risk för det på monoshock boggin
M.V.H
/Tobias
Bra, tack för infon.Ingen risk för det på monoshock boggin
och här var den länken jag sökte http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=47473&postdays=0&postorder=asc&start=227söker fortfarande efter en något mer detaljerad anvisning, hittade den tidigare men ej nu troligen tv4
Ola
Hmmm...idag kom äntligen 9 kugg non-slip hjulen, har varit resnoterade väldigt länge. Var och räknade kuggar på dreven, det står 23-38 på den nu, vad är orginal egentligen? sedan så raknar jag kedjan till 35 hål till kuggarna...betyder det 70 kedja?Jag kör med skidoo non-slip 9 kuggar på minwarrior -07 och jag har även 44mm matta. Har ej svarvat ner. Man byter oftas övre drevet p.g.a att det nedre kostar mera. Jag kör top drev 22 och nedre 38. Då kan man ha 68 längd på kedjan. Om du väljer 23/38 behöver du 70 kedja. Jag har valt bort kedjeolja och kör med 0w30 motor olja i kedjhuset.
Vart köpte du förlängningen och vilken matta blev det? Köpte du mattan från U.S.A.?Wow!!! vilken skillnad det blev, fick ett par turer i jul. Den tar sig mycket bättre fram än förut. Kan absolut rekomendera detta till andra som tänkt på samma sak.
Men, när jag monterade ner kedjehuset så menar jag att det låg 2 st brickor utanpå det lilla backdrevet, altså mot kedjehuskåpan. När jag monterade ihop huset så tyckte jag att det var konstigt att det ikke skulle vara en brick bakom backdrevet och det andra drevet som det sitter ovanpå? Som det sitter nu fungerar allt fint och backen går lätt i, är det någon som vet om det skall vara nån bricka bakom de 2 dreven?