P
powq
Har du ett liknande slitage finns ju risken för att en massa plastbitar i lite större storlek har hamnat i motorn, och partiklar i motorn är aldrig bra. aluspån på stiften är ju, precis som bamsegrill säger, en orsak att börja skruva av grejer för att kolla hur kolvarna mår. grenrör/pipa från ena hållet luftburk/förgasare/reeds från andra hållet.
Jag tror inte att remmen har något att göra med ditt problem.
Att mixtra med orginal slutburk är väl inte att rekommendera utan att ha bra koll på bestyckningen. I ett OEM system så har många tillverkare del av motståndet i slutburken. Inte mitt expertområde, men såvitt jag förstått det så är ljuddämpare i en perfekt avstämd pipa endast en ljuddämpare. Men pga avgaskrav mm så gör skapar tillverkarna ett motstånd i slutburken istället. Att mixtra med det motståndet utan att veta vad man pysslar med kan leda till haverier. Men som sagt, finns andra på det här forumet som har mer koll på det än jag.
Kan inte svara på kompfrågan tyvärr annat än med en dålig referens till min 660 motor som har drygt 10 kg med högkompstopp.
Jag tror inte att remmen har något att göra med ditt problem.
Att mixtra med orginal slutburk är väl inte att rekommendera utan att ha bra koll på bestyckningen. I ett OEM system så har många tillverkare del av motståndet i slutburken. Inte mitt expertområde, men såvitt jag förstått det så är ljuddämpare i en perfekt avstämd pipa endast en ljuddämpare. Men pga avgaskrav mm så gör skapar tillverkarna ett motstånd i slutburken istället. Att mixtra med det motståndet utan att veta vad man pysslar med kan leda till haverier. Men som sagt, finns andra på det här forumet som har mer koll på det än jag.
Kan inte svara på kompfrågan tyvärr annat än med en dålig referens till min 660 motor som har drygt 10 kg med högkompstopp.