rmk pro 800 155" 2011

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hurpass hård ledkörning tål en pro rmk ? Tål dom att man hoppar över gupp på leden lr är det stor risk att bogin pajar då?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Hurpass hård ledkörning tål en pro rmk ? Tål dom att man hoppar över gupp på leden lr är det stor risk att bogin pajar då?
jag har då provat köra lite hårdare efter led o hoppat för mej pallar den då tror inte boggien ger vika iaf men som sakt har inte prova allt för många gånger genom att jag kör mest ospårat
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
hoppar men mer än två meter högt landar platt på hårt undelag lite snett med bakvikt då blir skenorna i boggien sjukt krokiga egen erferenhet men på leden verkar dom tåla en hel del stryk
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
ok !

Jag hoppar inte nå högt :) kanske såatt skotern lättar nån 1/2 meter max !
Så boggie skenorna pallar för whoopisarmm?
Hur är det med mattan då när det är hårt på leden`?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
ok !

Jag hoppar inte nå högt :) kanske såatt skotern lättar nån 1/2 meter max !
Så boggie skenorna pallar för whoopisarmm?
Hur är det med mattan då när det är hårt på leden`?
slirigt ;) man får vara noga med att köra utanför leden så inte kammarna blir överhettade o slidesen dock tycker jag isrivarna är toppen på led körde typ 1 mil led i söndags då var leden stenhård men när jag använde isrivarna var det inga problem inget gick varmt dock så gick jag ju utanför leden där det gick iaf
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja !

Jag har monterat en 2 tums höjare på min rmk nu :) och faaan vilkenskilnad det blev !!! Jag har mycket mer kontroll över skotern nu och bättre ballans då jag kan stå raktupp nu med något böjda armar ,vilket jag tycker va perfa!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har varit och kört med en kompis idag, som kör rmk pro 800. Han berättade att den tog mindre soppa än e-tec 800 då han var i Kronogård och körde med en kille med en Freeride för 2 helger sen. Och då är Polarisen ännu under inkörning. Tyvärr frågade jag inte vad "mindre" innebar, men ändå intressant...
 
Last edited:
E

ejwbegysv

En 2011 liberty 800cc drar som mest 50/liter timme, 800 e-tec drar som mest 55/liter timme...

Mer om detta och HK osv i nr 2 2011...
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Värt att nämna är att nyss nämnd rmk-maskin har bitvis nedböjda fotsteg redan, trots att den knappt gått nåt. Inga sprickor dock. Ännu. Min gammel-Renegade som jag kört 150 mil med, väldigt mycket på gropiga skitleder, har spikraka fotsteg ännu, utan förstärkare. Trist.
 

Peter.E

Medlem
5 feb 2011
6
0
1
Älvsbyn
Har hört att dom är extremt lättkörda mot en Summit !? Körde en Freeride för ett tag sedan och tyckte att den har en förmåga att "tippa" på skidorna, om man inte hade lite gas, nästan lite jobbigt. Samt remproblem.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Är det några Pro Rmk ägare som fått chassit buckligt?

Utan att då brukat "våldskörning", utan mer normal åkning.

Hör flera som har bucklor och har inte kört nämnvärt hårt..
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Några av mina polare har fått en del skador på chassit men de har nog snarare berott på att dom kört på nått eller liknande.
Min maskin har klarat sig rätt fint från skador än så länge, ena sidokåpan är lite risig och mattan saknar nån kam, annars så är allt tipptopp och den går som den ska.

Är nöjd som fan med maskinen än så länge, bara hoppas man slipper de där med fotbrädorna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
En 2011 liberty 800cc drar som mest 50/liter timme, 800 e-tec drar som mest 55/liter timme...

Mer om detta och HK osv i nr 2 2011...
ska bli intressant att läsa :)

antar att dessa liter per timme är baserat på bsfc vid pik hk? Säger inte så jätte mycket om hur mycket en maskin drar när man kör. Det som avgör mest hur mycket en maskin drar totalt är mellanregistret.
 
E

ejwbegysv

ska bli intressant att läsa :)

antar att dessa liter per timme är baserat på bsfc vid pik hk? Säger inte så jätte mycket om hur mycket en maskin drar när man kör. Det som avgör mest hur mycket en maskin drar totalt är mellanregistret.
Bara en liten teaser :)

Detta är 7000rpm och uppåt och som du säger så får man inte hela bilden ;)
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Bara en liten teaser :)

Detta är 7000rpm och uppåt och som du säger så får man inte hela bilden ;)
Jag tycker personligen att jag kör rätt hårt men ta och dela torala antal km med totala timtiden så inser man hur liten del av tiden den ändå går på fullgas. Om man inte bara kör på sjön och har strandtomt förstås. 7000 och uppåt ger inte ens halva bilden är jag rädd så jag hoppas ni presenterar lite siffror från verkligheten också.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har min maskin inne på service nu, uppe i 56mil. Har nu under dom sista milen haft problem med att maskinen drivit hela tiden? Blev uppringd av ÅF som utför servicen idag, tydligen så har fjädern i variatorn gått av, får ju givetvis en ny på garantin. Någon annan som råkat ut för detta? Är ju i och för sig en vanlig RMK men antar att det är samma fjäder som i PRO:n?
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Att primärfjädrarna går av är inte sälsynt dock inge vardagligt, händer hos alla tillverkare, skulle nästan tro att alla amerikanska märken har samma leverantöra av fjädrar.