rmk pro 800 155" 2011

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Precis samma som för dig. När man lägger ner ordentligt där det är lite mer snö så boggar den. så länga man håller någolunda mycket gas så funkar det, men direkt man lättar lite så brölar den.
Du har inte hört något från staterna om nån där upplever samma sak? För där har dom ju ordentligt med snö, som om problemet ligger i att snön täpper igen bör någon där ha samma problem.

Hur går din maskin för övrigt? Har du ändrat något ?

Sen en fråg anär de gäller a armar, någon som prova holz eller timbersled framvagnen? smällde en stubbe i helgen så nu är de lite skevt.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Precis samma som för dig. När man lägger ner ordentligt där det är lite mer snö så boggar den. så länga man håller någolunda mycket gas så funkar det, men direkt man lättar lite så brölar den.
Utblåset som täpps igen vilket stör avgaspulserna och motorn tappar kraft, vilket ni iofs redan tagit upp men det är inte ovanligt fenomen vad jag märkt på många maskiner... Men lite lustigt jag har för mig att det sitter en rätt kraftig plog framför utblåset på Proride'en?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jo, sitter en storplog, och tror inte att de är de som är felet.
Tippar mer på att den sätter igen luftintagena till motorn uppe vid rutan, brukar hända mig när man burkat runt en stund på nån myr eller liknande, ett snabbt svep med handsken över luftintagena så går då min fint sen.
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Kan rekommendera den till alla. Kan säga att den fungerar bäst av alla nya maskiner jag köpt. Än så länge. Vill dock vänta till efter säsongen till jag ger fullständig redovisning. Exteriört skulle jag vilja se andra lyfthandtag både bak och fram. I alla fall inte hala. Jag tycker också att manöverpanelen vid tanklocket är lite malplacerad. Där har jag alltid mycket snö. Allt fungerar men, kräver att man stannar för att manövrera. Fotstegsförstärkare skall vara standard. Isrivarna har jag bytt till bättre. Tumvärmaren är lite svag.

Smågrejer för mig. Boka en Pro rmk till nästa säsong du kommer inte ångra dig.
Är isrivare std? Var in till åf idag å kikade lite på en anställds pro å de satt nå rivare i boogieskenorna. Vad har du bytt till för rivare?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Nu har jag fått tillbaka min maskin, en kabel som var avskavd är bytt, tps justerad, samt att dom viktade om variatorerna, satt tydligen 10-66 , men nu har dom bytt till 10-68, så då får vi ju se hur de funkar, någon som provat med dom vikterna?

Det tråkiga är ju att dom inte bytte a-armen som var böjd, men de får jag fixxa efter helgen.

Någon som har nått att rekommendera när det gäller ny framvagn?
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Vad skulle vara annorlunda? Jag hoppas att dom inte ändrar ett skvatt till nästa år. För det här är den BÄSTA skotern som finns direkt ur lådan. Den beter sig som en värsting mod maskin redan som standard! Grymt nöjd! Sen att jag satte skinz gjorde en redan fantastisk maskin ännu bättre. Ska bli kul att se vad som händer när man får dit turbon, timbersled framvagnen och bygga bort nålarna i framdämparna..
Med det resonemanget, tror du inte det finns en risk att Polaris är lite akterseglade, låt oss säga år 2022?
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Någon som vet om elstarten från -10an passat på -11an? fick tag i ett kit till riktigt bra pris men det var till en 10a...

Passar vissa delar av kittet eller är det bara att glömma?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Är det någon här inne som har A-armar till Pro rmk? båda nedre a armarna är krökta nu och behöver nytt till helgen.
Eller så kanske de finns nån som vet var man kan få tag i till vettigt pris?
Om man kör nå eftermarknads varianter, vilka är de värt att satsa på?
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Nu har jag fått tillbaka min maskin, en kabel som var avskavd är bytt, tps justerad, samt att dom viktade om variatorerna, satt tydligen 10-66 , men nu har dom bytt till 10-68, så då får vi ju se hur de funkar, någon som provat med dom vikterna?

Det tråkiga är ju att dom inte bytte a-armen som var böjd, men de får jag fixxa efter helgen.

Någon som har nått att rekommendera när det gäller ny framvagn?
Vilken kabel var avskavd? På min ser jag att ena tändkabeln är ordentligt skavd...
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Det var en bra fråga, var iaf inte tändkabeln, ska höra med dom på verkstaden nästa gång jag är där.

när det gäller variator setup, va ska man köra, 10-68 som dom satt nu funkar bra, men saknar 200 varv ganska precis, och de var ute på älven, så i lite tyngre och djupare så tappar jag säkert en del mer. Sen känns det som att det finns massor kvar att hämta ur motorn oxå.

Någon som vet bra setup?
 

pro-ride

Medlem
28 feb 2011
12
1
1
Hur upplever ni era pro rmks ? Jag har den vanliga rmkn, tycker den dyker nåt fruktansvärt. omöjlig att köra nedför i lössnö, far bara fram å tillbaka och dyker. svår att burka med på myrarna, motstyr man lite för mycket så bromsar det nå otroligt och den vill dyka... även om man gasar. Kan det ha med främreboggi dämparn att göra?? Nån annan som tycker samma som mig ?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
är väldigt sugen på någon av dessa maskiner, har inte haft någon lång tidigare och min fråga är om 155" känns för lång,gillar att vara utanför leden, men ändå kunna hoppa (i naturhopp ej ramp) och dra på rullen, å då undrar jag om en 155" blir för lång eller inte?
Och om man då ist ska satsa på en 144"?
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Provkörde en Pro RMK 163" i helgen..... Fantastiskt fin maskin. Ska mitt 23 åriga förhållande till Ski-Doo sluta nu? Svårt att byta stall när man haft som bara gått och gått... Moraliskt stöd efterlyses liksom tips om vilka som är seriösa och bra handlare.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Hur upplever ni era pro rmks ? Jag har den vanliga rmkn, tycker den dyker nåt fruktansvärt. omöjlig att köra nedför i lössnö, far bara fram å tillbaka och dyker. svår att burka med på myrarna, motstyr man lite för mycket så bromsar det nå otroligt och den vill dyka... även om man gasar. Kan det ha med främreboggi dämparn att göra?? Nån annan som tycker samma som mig ?
tycker då inte min pro känns så tycker tvärt om väldigt lätt o burka med osv kan vara nått med främmre boggidämparn som du säger men jag kan ha fel?
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Hur upplever ni era pro rmks ? Jag har den vanliga rmkn, tycker den dyker nåt fruktansvärt. omöjlig att köra nedför i lössnö, far bara fram å tillbaka och dyker. svår att burka med på myrarna, motstyr man lite för mycket så bromsar det nå otroligt och den vill dyka... även om man gasar. Kan det ha med främreboggi dämparn att göra?? Nån annan som tycker samma som mig ?
Låter som de är dax att fundera till ang dämperiet på din RMK.
Åker själv assault rmk och det är en helt underbar maskin att bryta med i snön , väldigt lättkörd. ok, jag kan hålla med om att de kan dyka lite i nerför men de beror nog mest på att skidan inte flyter tillräkligt då man får mycke tyngd på den.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Håller med angående att skidorna kan dyka lite, tycker även att dom styr dåligt i pudret, blir nog ett par PP nästa vinter,
Sjukt less på att det inte finns att få tag på A-armar när de behövs dock. blir ju några veckors väntande nu innan man kan köra igen verkar det som..
 

comsys

Välkänd medlem
29 jan 2006
293
0
16
Norrbotten
Håller med angående att skidorna kan dyka lite, tycker även att dom styr dåligt i pudret, blir nog ett par PP nästa vinter,
Sjukt less på att det inte finns att få tag på A-armar när de behövs dock. blir ju några veckors väntande nu innan man kan köra igen verkar det som..
Beställ från usa, tar en vecka å få hem a-armar. Holz verkar ha på lager.