Tror att det är 7.25"/185mm men är inte helt säker?vilken storlek är det på vändhjulen bak? vill veta i tum
Tror att det är 7.25"/185mm men är inte helt säker?vilken storlek är det på vändhjulen bak? vill veta i tum
Ok tackar det stämmer nogTror att det är 7.25"/185mm men är inte helt säker?
Du har inte hört något från staterna om nån där upplever samma sak? För där har dom ju ordentligt med snö, som om problemet ligger i att snön täpper igen bör någon där ha samma problem.Precis samma som för dig. När man lägger ner ordentligt där det är lite mer snö så boggar den. så länga man håller någolunda mycket gas så funkar det, men direkt man lättar lite så brölar den.
Utblåset som täpps igen vilket stör avgaspulserna och motorn tappar kraft, vilket ni iofs redan tagit upp men det är inte ovanligt fenomen vad jag märkt på många maskiner... Men lite lustigt jag har för mig att det sitter en rätt kraftig plog framför utblåset på Proride'en?Precis samma som för dig. När man lägger ner ordentligt där det är lite mer snö så boggar den. så länga man håller någolunda mycket gas så funkar det, men direkt man lättar lite så brölar den.
Är isrivare std? Var in till åf idag å kikade lite på en anställds pro å de satt nå rivare i boogieskenorna. Vad har du bytt till för rivare?Kan rekommendera den till alla. Kan säga att den fungerar bäst av alla nya maskiner jag köpt. Än så länge. Vill dock vänta till efter säsongen till jag ger fullständig redovisning. Exteriört skulle jag vilja se andra lyfthandtag både bak och fram. I alla fall inte hala. Jag tycker också att manöverpanelen vid tanklocket är lite malplacerad. Där har jag alltid mycket snö. Allt fungerar men, kräver att man stannar för att manövrera. Fotstegsförstärkare skall vara standard. Isrivarna har jag bytt till bättre. Tumvärmaren är lite svag.
Smågrejer för mig. Boka en Pro rmk till nästa säsong du kommer inte ångra dig.
Med det resonemanget, tror du inte det finns en risk att Polaris är lite akterseglade, låt oss säga år 2022?Vad skulle vara annorlunda? Jag hoppas att dom inte ändrar ett skvatt till nästa år. För det här är den BÄSTA skotern som finns direkt ur lådan. Den beter sig som en värsting mod maskin redan som standard! Grymt nöjd! Sen att jag satte skinz gjorde en redan fantastisk maskin ännu bättre. Ska bli kul att se vad som händer när man får dit turbon, timbersled framvagnen och bygga bort nålarna i framdämparna..
Vilken kabel var avskavd? På min ser jag att ena tändkabeln är ordentligt skavd...Nu har jag fått tillbaka min maskin, en kabel som var avskavd är bytt, tps justerad, samt att dom viktade om variatorerna, satt tydligen 10-66 , men nu har dom bytt till 10-68, så då får vi ju se hur de funkar, någon som provat med dom vikterna?
Det tråkiga är ju att dom inte bytte a-armen som var böjd, men de får jag fixxa efter helgen.
Någon som har nått att rekommendera när det gäller ny framvagn?
tycker då inte min pro känns så tycker tvärt om väldigt lätt o burka med osv kan vara nått med främmre boggidämparn som du säger men jag kan ha fel?Hur upplever ni era pro rmks ? Jag har den vanliga rmkn, tycker den dyker nåt fruktansvärt. omöjlig att köra nedför i lössnö, far bara fram å tillbaka och dyker. svår att burka med på myrarna, motstyr man lite för mycket så bromsar det nå otroligt och den vill dyka... även om man gasar. Kan det ha med främreboggi dämparn att göra?? Nån annan som tycker samma som mig ?
Låter som de är dax att fundera till ang dämperiet på din RMK.Hur upplever ni era pro rmks ? Jag har den vanliga rmkn, tycker den dyker nåt fruktansvärt. omöjlig att köra nedför i lössnö, far bara fram å tillbaka och dyker. svår att burka med på myrarna, motstyr man lite för mycket så bromsar det nå otroligt och den vill dyka... även om man gasar. Kan det ha med främreboggi dämparn att göra?? Nån annan som tycker samma som mig ?
Beställ från usa, tar en vecka å få hem a-armar. Holz verkar ha på lager.Håller med angående att skidorna kan dyka lite, tycker även att dom styr dåligt i pudret, blir nog ett par PP nästa vinter,
Sjukt less på att det inte finns att få tag på A-armar när de behövs dock. blir ju några veckors väntande nu innan man kan köra igen verkar det som..