rmk pro 800 155" 2011

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
okok, var nå lagg på deras sida när jag skulle lägga beställning, vart bara tillbaka skickad till första sida, får försöka imorgon igen.
Funder deras grejjer bra, var ju lite mer sugen på Zbroz grejjerna, är ju lite "högre" så de är mindre chans att man slår i nånting igen?
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
En fråga till er som har Assault mattan, har ni kört bort några kammar ? jag tycker inte att jag kört på så mycket saker under snön men nu saknar jag 5 st på samma sida =( e det farten på pistade leder som skadar mattan så mycket ?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
fick idag tag på en timbersled framvagn för 7500, någon som har erfaranhet av den? och vad tycker ni om priset? värt att nämnas är att den är ny från firma.
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
tror inte du dödar mattan efter led, visst då går säkert , om du ligger å gnuggar 120km/h eller mer.
tror snarare att du spunnit mot någon sten eller nått.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
chrome aloy (eller hur de nu stavas) är den gjord i, tycker oxå de var lite dyrt, men samtidigt är det de ända jag får tag snabbt, sen måste man jiu tänka på att frakt, tull och moms tilkommer på priset du har i usa, så även med deras nedsatta priser landar du på 6800 när du har den hemma
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
jag har strax en extra z-bros framvagn till salu, helt ny, pulverlackades i förrgår och skall skickas till veckan.
41"
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
vad ligger bränsleförbrukningen på ungefär?[/QUO

Min Pro RMK ligger mellan 6-7 liter/mil. Kör jag 5 mil/dag kan tex 2 mil av det bestå lugn transport på led och tre mil körning i skog och bäckraviner.
Är nog inga problem att få den dra över 10 liter/mil om man inte kör en meter efter led på en tank.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
En fråga till er som har Assault mattan, har ni kört bort några kammar ? jag tycker inte att jag kört på så mycket saker under snön men nu saknar jag 5 st på samma sida =( e det farten på pistade leder som skadar mattan så mycket ?
Jag körde sönder mattan på min Friirajd i helgen, gjorde en pudersväng och fastnade på en sten vid vändhjulet! 17000:- vill BRP ha för en matta! :(
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
vad ligger bränsleförbrukningen på ungefär?[/QUO

Min Pro RMK ligger mellan 6-7 liter/mil. Kör jag 5 mil/dag kan tex 2 mil av det bestå lugn transport på led och tre mil körning i skog och bäckraviner.
Är nog inga problem att få den dra över 10 liter/mil om man inte kör en meter efter led på en tank.
låter ju väldigt blandat alltså, men om ena tar typ 4L/milen och andra 6-7, de e ju som ganska stor skillnad. Hade hoppats på att alla skulle skriva kring 4 :)
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Jag körde sönder mattan på min Friirajd i helgen, gjorde en pudersväng och fastnade på en sten vid vändhjulet! 17000:- vill BRP ha för en matta! :(
Kolla med ditt försäkringsbolag. Har du vagnskada så kan det hända att försäkringen täcker det. Står säkert i dina försäkringsvillkor.

Sorry off-topic....
 
Last edited:

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Liter/mil är ganska ointressant för mig. Vi brukar sällan hinna köra mer än 4-5 mil om vi kör en heldag. Bättre att räkna liter/timme.
Vissa verkar ju köra rejält snålt med sina RMK- 11 men då kör dom nog på andra ställen också.

M8:an som brukar vara med och köra tar lika mycket soppa som min. Den som får tanka minst av dom jag kör med har en summit xp (800R förgasare) , men den tar sällan under 5 liter/milen den heller.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Liter/mil är ganska ointressant för mig. Vi brukar sällan hinna köra mer än 4-5 mil om vi kör en heldag. Bättre att räkna liter/timme.
Vissa verkar ju köra rejält snålt med sina RMK- 11 men då kör dom nog på andra ställen också.

M8:an som brukar vara med och köra tar lika mycket soppa som min. Den som får tanka minst av dom jag kör med har en summit xp (800R förgasare) , men den tar sällan under 5 liter/milen den heller.
Är helt med dig där, för att få ut en viss mängd hästar krävs en viss mängd bränsle, finns inget magiskt sätt att komma från det...
Visst varierar det lite men kör man överlag lössnö och mycket fullgas är det nog inget att hänga upp sig på. Skönt f.ö att höra om fler som tar sig mer än några mil på en dag ;)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
De skulle vara mycket intressant att höra vad ni som har kört pro rmk 155 och rmk assault har att säga om dessa modeller. Tänker på hur dom är jämfört med varandra.