Hej på er alla skoterälskare :smile1:!
Detta är min första fråga och jag är helt ny på forumet. Spännande att se vad det kan ge…?!
Har precis köpt en Crossfire 700 Sno pro -06:a och har lite frågor kring denna.
Den ägdes av en tidigare ägare och är mycket sparsamt körd och i helt nyskick, endast 190 mil och ca. 70 hrs. Han som ägde den hade kört lugnt och skjutsat familjen i pulka en hel del, därav milen.
Nu till min fråga;
Jag tycker den känns gå lite ”fett” på bränslet. Jag upplever en viss tvekan, någon tiondel vid fullt pådrag från låg fart. Ibland bluddrar det till lite innan allt kommer och efter hårdkörning (full belastning) och gas släpp kan även då bludder uppstå vid motorbroms. Dock kan tilläggas att när väl detta bludder/tvekan passerat och varvet kommit igång känns den gå riktigt hårt :biggrin1:! Den är leveransservad innan den hämtades ut och sedan är första servicen gjord vid 250 km (sommaren -06). Servicen som skulle göras vid 1 500 km är inte utförd på firma.
Jag har köpt nya stift nu och ska börja med dessa. Är det några EFI uppdateringar som ska/skulle göras?
Jag tycker även backshiften inte känns 100%... trots att det sitter ett variatorkitt monterat. Tillslaget är 4 000-4 100 rpm och max varv på 7 800-7 900. Borde kännas mer alert?! Jag hade tidigare en MC 800 -01 med Boyesen reeds och Black Magic variatorkit på och den kändes betydlig kvickare i responsen. Kan dock vara känslan bara???!!!
Jag är tacksam till alla svar!
Hälsningar!/ Kingen
Detta är min första fråga och jag är helt ny på forumet. Spännande att se vad det kan ge…?!
Har precis köpt en Crossfire 700 Sno pro -06:a och har lite frågor kring denna.
Den ägdes av en tidigare ägare och är mycket sparsamt körd och i helt nyskick, endast 190 mil och ca. 70 hrs. Han som ägde den hade kört lugnt och skjutsat familjen i pulka en hel del, därav milen.
Nu till min fråga;
Jag tycker den känns gå lite ”fett” på bränslet. Jag upplever en viss tvekan, någon tiondel vid fullt pådrag från låg fart. Ibland bluddrar det till lite innan allt kommer och efter hårdkörning (full belastning) och gas släpp kan även då bludder uppstå vid motorbroms. Dock kan tilläggas att när väl detta bludder/tvekan passerat och varvet kommit igång känns den gå riktigt hårt :biggrin1:! Den är leveransservad innan den hämtades ut och sedan är första servicen gjord vid 250 km (sommaren -06). Servicen som skulle göras vid 1 500 km är inte utförd på firma.
Jag har köpt nya stift nu och ska börja med dessa. Är det några EFI uppdateringar som ska/skulle göras?
Jag tycker även backshiften inte känns 100%... trots att det sitter ett variatorkitt monterat. Tillslaget är 4 000-4 100 rpm och max varv på 7 800-7 900. Borde kännas mer alert?! Jag hade tidigare en MC 800 -01 med Boyesen reeds och Black Magic variatorkit på och den kändes betydlig kvickare i responsen. Kan dock vara känslan bara???!!!
Jag är tacksam till alla svar!
Hälsningar!/ Kingen