Vad har du för färg på stiften när den går bra och dåligt? På filmen tycker jag det låter som att den får för lite bränsle. Precis i ögonblicket när du gasar låter det som när man har åt helvete för snålt bestyckat på lågfarten.
Hur är förgasarna bestyckade?
Lågfart:?
Högfart: 145 nämnde du. Jag tycker precis som ``mountain max ´´ att det lät ut snålt. Prova gå upp till 150 igen.
Bränsleskruvar:?
Luftskruvar:?
Nålar:?
den går helt perfekt på tomgången och då är stiften gyllenbruna, när jag väl lyckas köra omkring lite så är stiften fortfarande gyllenbruna lite mörkare kan dom bli
lågfarten har jag inte en blekaste, men i papprena från hauck stod det att jag skulle köra den på std därför dom inte är rörd, bränsleskruvarna har jag inte en blekaste dom är inte heller rörda för det stod inget om dom heller och i papprena sen så har jag inte hittat något sådant i serviceboken heller så har inte en blekaste om vart dom skulle sitta isånnafall, blandningsskruvarna är på 1½ varv ut, nålarna frågade jag precis hur man flyttade, har försökt titta igenom det men inte blivit ett dug smartare av det. enligt haucks papper så ska jag flytta "clipset" så dom ligger på PTO sidan 3, mitten och mag 4,4
700 sx(r) Stock Motor Jetting
Main Jet- 150-150-150
Pilot Jet - STD
Mixture Screw - 1 ½ Turns out
Air Jet - 1.2
Needle clip - PTO side: 3rd position,Center and MAG: 4th position (4th down from top)
så står det i papprena, main jet har jag provat köra på 150-150-150 och då blev stiften svarta nå förbannat, lågfarten har jag inte tittat på som sagt när den stod std, blandningskruven är på 1 ½, airjet är på 1.0 för min ÅF sa att han också kör på hauck pipor och har då inte behövt byta dom, och nålarna har jag inte lyckas lösa trots att jag har service papper med sprängskisser på allt.......
anledningen till varför jag inte har hunnit felsöka eller hålla på å fixa så mycke med förgasarna är för att skotern tappade tändningen förr på högre varv men det är åtgärdat och nu har jag bara de hära problemet kvar att lyckas lösa