Flexrören är en grej men det går väl hantera, ev med bättre värmeskydd av tanken som backup.Vid 0.8bar kör man med kompsänk.. Så är väl ungefär samma hållbarhet..
De som går sönder är:
Grenrören brister (flexrören) dvs skotern kommer brinna upp ganska snabbt med lite otur.
Motorras i form av vevlager som får otillräckligsmörjning, vevaxlar som går av osv.. Har sett lite diverse ras faktiskt.
Flexrören håller om du har rätt variator kalibrering, avgassmällar som tar sönder dom, gäller alla turbo maskiner.Vid 0.8bar kör man med kompsänk.. Så är väl ungefär samma hållbarhet..
De som går sönder är:
Grenrören brister (flexrören) dvs skotern kommer brinna upp ganska snabbt med lite otur.
Motorras i form av vevlager som får otillräckligsmörjning, vevaxlar som går av osv.. Har sett lite diverse ras faktiskt.
Hur menar du , den har väl nicasil direkt i alublocket?Flexrören håller om du har rätt variator kalibrering, avgassmällar som tar sönder dom, gäller alla turbo maskiner.
Mesta haverier beror på att fodren inte håller!
Blir som trattar, ger med sig upptill.Hur menar du , den har väl nicasil direkt i alublocket?
Gäller det när man kör en kompsänkt med normalt laddtryck ( 0,8 )?Blir som trattar, ger med sig upptill.
Det billiga enkla sättet är att lägga en distans ( som en extra topplockspackning ) på nån millimeter eller två , tanken med att köre lågt laddtryck är att behålla komp ,och därmed respons och låg bränsleförbrukning och mindre jobb med motorn.okej är inte så inne på vad man exakt gör när man kompsänker men går det inte att kompsänka när man har 0,5 bar