Tjenare jo jag undrar hur man ska göra för att få tillbaka boggien och mattan.Vad menar du ?
Vi tar det på msn. Pontiac_solklart@hotmail.comvad skulle du kunna tänka dej ta för mxzn utan motor?
mattan hänger ju framtill i drivaxeln, sedan drar du bara bak mattan och stoppar in boggin från sidan,(lätt på bakre axeln så den blir så kort som möjligt) sedan hänger du bara upp den i fästena fram och bak och spänner sedan mattan?Tjenare jo jag undrar hur man ska göra för att få tillbaka boggien och mattan.
Jag tror jag ska försöka spänna hela boggien och mattan bakåt.
Men varför i fridens dagar göra allt så svårt? visst primären är de smidigast att bara ta ytterskiva, men varför älta de där med 440 tändning? kör med de som passar 700an som de är gjort för att göra... Har inte 440in en smidd primär BTW? d.v.s. att skivorna på 440in är hårdare än 700ans som är gjutna? tror inte de blir en bra kombination att dela på variatorerna och ta en skiva från vardera primär... Mena är ju inte raketforskning att ta en avdragare och plocka variatorerna från vevaxeltappen...Tjenare! =)
Ska till skotern på måndag och jag kom att tänka på en sak.
Kan man låta den innre plattan/delen av premiärvarriatorn vara och bara byta den yttre? (själva varriatorn)
Och tror jag bbestämt mig att jag kör med 440 premiären fast med 700 ans inehåll!
// Pontus
Precis!mattan hänger ju framtill i drivaxeln, sedan drar du bara bak mattan och stoppar in boggin från sidan,(lätt på bakre axeln så den blir så kort som möjligt) sedan hänger du bara upp den i fästena fram och bak och spänner sedan mattan?
Ja jag vet ska köra med 700 tändningen!Men varför i fridens dagar göra allt så svårt? visst primären är de smidigast att bara ta ytterskiva, men varför älta de där med 440 tändning? kör med de som passar 700an som de är gjort för att göra... Har inte 440in en smidd primär BTW? d.v.s. att skivorna på 440in är hårdare än 700ans som är gjutna? tror inte de blir en bra kombination att dela på variatorerna och ta en skiva från vardera primär... Mena är ju inte raketforskning att ta en avdragare och plocka variatorerna från vevaxeltappen...
Gör inte livet svårare än de redan är!!
Kör hårt...
Jag löser det nog så!Gör antingen som Rbanan säger - att du tar 440 variatorerna och bestyckar om dem. Eller så kan du ju ta dina "gamla" variatorer (från mxz:an).
Jag hade valt 440 variatorerna.
Låt dig inte avskräckas nu. Även om detta kanske låter krångligt och svårt så är ju denna operation inte särskilt komplicerad.
Och som dom andra har sagt, köp en 600 H.O. pipa! Du kommer att behöva passande grenrör till pipan också.
Hur? Bägge alternativen står ju där.Jag löser det nog så!
Det sättet han rekomenderar att köra med 700ans inehåll i 440 varriatorerna.Hur? Bägge alternativen står ju där.
Ta inte den ena skivan från den ena variatorn och den andra skivan från den andra bara. De kommer inte lira bra ihop eftersom det är olika vinklar på dem.
Gör det enkelt för dig och kör med 700 variatorn som den är. Nöj dig med att montera en ny fräsch fjäder och se till så inget är glappt bara.
Sägs vara bättre med smidda skivor.Varför ens strula till det och "bygga" om 440 variatorn? Ta bara 700 variatorn för guds skull..
Tack jo har varit hos morsan ett tag nu så har inte hunnit så mycket på länge...grym tråd.. väntar på lite fler bilder bara... =) Kämpa på
Ja alltid är det ju någon som ska gnälla!Grymt seg tråd skulle jag vilja säga, har ju inte hänt nåt än...
Att byta motor går ju fort om man bara gör det.
Tack härligt med någon positiv!grym tråd.. väntar på lite fler bilder bara... =) Kämpa på