Jaså du citera hela mitt PM=personligt meddelande aja hur som helst jocke strandberg mena jag naturligtvis
JajemenJaså du citera hela mitt PM=personligt meddelande aja hur som helst jocke strandberg mena jag naturligtvis
Bra!Nu börjar det hända grejor - efterlängtat
Du behöver ju inte byta plats på statorerna egentligen ?
Sen så är du väl medveten att du tappar effekt genom att köra med 800 avgassystemet. 600H.O. hade gjort sig mer rätt till 700a motorn.
jaha vad ska man koppla till 5an då? (ska det bara vara som avluftning?)Tack så mycket för ett väldigt bra svar melmaq !
Okey sattsar väll på att göra 5an. Är det ett bättre alternativ till 4an?
okey Tack! vad ger den nedre?då anlsuter du 2 slangar tilll oljebehållaren, en från övre och en från nedre nipplrna..
annars äre bara en, dvs den övre..
jaha då förstår jag! Gör så då... om vi säger såhär, ifall du bara har en oljeslang som går in i oljekammaren, så blir de kämpigt för olja och luft att byta plats när du tankar upp oljebehållaren..
har du ett nedre "inlopp" och ett övre "utlopp" så åker oljan lättare in om luften kan åka ut ..
som att sticka hål i botten på en ölburk för att du ska kunna släcka törsten snabbare
jag köpte min hos ÅF, 349:- eller så, riktigt dyrt för en behållare på 2-3dl..
Okej då kan jag köra med soppa slang också Har hittat begangnat på blocket för 300kr med slang. Men behöver ju en till slang. (kör med soppa slang då)..ang slangen så använder jag mig av vanlig soppaslang de blir inte "farligt" varmt, bara man inte använder nån slang av sämre kvalite som egenteligen inte är tänkt att användas med bensin/olje produkter.
ang stiften, vilka är det du menar?
det är inte svänghjuls givarna du menar? vilken som ska sitta över och under?
okej men är inte den på bilden så man ser inga färger...Är inte säker men borde inte grön va plus? varför inte bara prova är ju bara skifta annars??