Tackar ;D kanske det men har ev en ATV som är värt mer som vill bytabörjar ju se bättre o bättre ut efter ha gått lite trögt..
tror du gör bäst förtjänst och sälja 440/mxz chassiet var för sig
Tackar ;D kanske det men har ev en ATV som är värt mer som vill bytabörjar ju se bättre o bättre ut efter ha gått lite trögt..
tror du gör bäst förtjänst och sälja 440/mxz chassiet var för sig
okej så du kunde alltså rucka på den 1- 1,5 cm? =)angående kedjesträckningen så är det inte bra att spänna för hårt då drev o kedja slits fortare, sträckte min så den fick runt 1-1½ cm slakning
Jo jag tänkte det också Men det är väll vatten som givaren ska känna av? Så man kan väll sätta en adappter från toppen till givaren?annars är det att bara gänga om till givaren...
Låter brasträckningen drar du ju för hand det du orkar o sen tillbaka tills du får in sprinten.
/nmL
Jo det går ju också.Det kan du göra, Passar den inte in så plugga igen och sätt på ett annat ställe, finns ju helicoil och liknande som du kan använda!
Men varför ville du byta givaren?
Känns lika bra att byta. Är väldigt svetsat redan Men får se hur det blirgår det inte svetsa kedjehuset då?
Det är olja som ska finnas i den slangen... men varför har du en nippel på locket där oljepumpen satt? Har en polare jag ska hjälpa snart som också har det, dock har idioten? som meckat bort oljesmörjningen inte haft en aning om vad han gjort... han har pluggat den övre ingången och har enbart en slang på locket till oljepumpen, som dessutom är hemmasvetsat av en kråka så det läcker såklartJo det går ju också.
För att det ska passa till CDI Boxen
Har iaf varti på ALLA ställen i stan där man kan tänka sig hitta och på mekonomen hade det ett sätt som fungerade
Måste borra upp hålet på 440in och gänga till 1/4" (finns en adappter från 700 givaren till 1/4")
Och på 700an så gängar jag till det som är på 440 givaren. M12 spec
Får delarna på ev onsdag och sedan ska chassiet svetsas sen så börjar det närma sig att he tbx motorerna
Men en fråga slangen mellan nedre blocket (som gick till oljepumpen) Vad är det som går i slangen? Fick en vakiumslang som inte tålde soppa så bra.
Haha Okej inte vakium då... Jo melmeq har hjälpt mig och det är för att det ska bli bättre cirkulation. Så att man får olja till vattenpumpslagret.Det är olja som ska finnas i den slangen... men varför har du en nippel på locket där oljepumpen satt? Har en polare jag ska hjälpa snart som också har det, dock har idioten? som meckat bort oljesmörjningen inte haft en aning om vad han gjort... han har pluggat den övre ingången och har enbart en slang på locket till oljepumpen, som dessutom är hemmasvetsat av en kråka så det läcker såklart
För olja får man ju in via den övre nippeln så dreven får smörjning. Men den motorn måste rivas så man vet om dreven och allt är ok...