Helt klart vinnande koncept!! Fick du MMS'et?Jag funderade ang plaster och sånt. Vad tror ni om svart tunnel och kolfiber kåpor? Svarta skenor i boggie?
Helt klart vinnande koncept!! Fick du MMS'et?Jag funderade ang plaster och sånt. Vad tror ni om svart tunnel och kolfiber kåpor? Svarta skenor i boggie?
Tror det blir skitfräckt! Kör på det.Jag funderade ang plaster och sånt. Vad tror ni om svart tunnel och kolfiber kåpor? Svarta skenor i boggie?
Va fan.. Nytron hade jag ju i två vintrar, eller en och en halv iaf.. Det är rekord för mig!den stora frågan är om du kommer att ha kvar den lika "länge" som nytron?
Jaja.. pettitesser!ojdå:O men inte efter ombyggnationen
Jag jobbar på det, har investerat i en ny och fin systemkamera! Och lungn, det kommer.Hoppas på mer bilder och video:s under detta bygge
Önskar bara att man själv skulle haft råd med sånt här
Joo, får se vad min budget kommer innefatta.. men något kul ska det nog bli!Jag tycker att du ska behålla det som är orange, men ta resten i kolfiber. Ser ju sjukt grymt ut med kolfiber. Boggieskenor i kolfiber men stag, fjädrar osv orange? A-armar i kolfiber kanske?
Går ju att ta det hela hur långt som helst, men General Lee idén var ju också riktigt bra
Låter trevligt! Och tack för namnet, det är nog en "winner"!Skall följas.
Döp den till något egennamn som världen kommer ihåg efteråt.
Typ "Generalen"
Jag har kollat runt och pratat med mycket folk "på andra sidan" som lagt mycket mil på sina maskiner och hört vad dom haft för problem. Sedan gjort min egen bedömning vad som funkar bäst. Och så gillar jag Silbers resonemang,, ju mindre delar som sitter där. Desto mindre kan krångla. Hans kitt är enkla och har enligt utsago funkat otroligt bra, en kille jag pratade med redan i feb hade då lagt över 300mil på sitt kitt. Med std komp och 50/50 bränsle. Utan ett enda ras eller kolvbyte! Det enda som krånglat var gummina mellan spjällhus och tryckbox. Han bytte dock kolvringar på sommarservicen. Så utifrån det har jag skapat mig en egen uppfattning om vad som är bra och inte, och så har jag otroligt mycket timmar med literatur just ang 2-takt och turbo.alltså det verkar ju finnas en uppsjö med olika turbos till skotrar nu, hur vet man för och nackdelar med alla kit, har du "skotertoken" kollat på många olika och jämfört kitten?
aerocharger verkar ha många kitt redan, hur är dom jämfört med andra, vet att förut var det väll i princip bara aerocharger på 2taksmarknaden.
http://www.aerocharger.com/kits_polaris_pro_rmk.php
okej, låter bra det, då vet jag vem i sverige man kan snacka om turbokonvertering haha.Jag har kollat runt och pratat med mycket folk "på andra sidan" som lagt mycket mil på sina maskiner och hört vad dom haft för problem. Sedan gjort min egen bedömning vad som funkar bäst. Och så gillar jag Silbers resonemang,, ju mindre delar som sitter där. Desto mindre kan krångla. Hans kitt är enkla och har enligt utsago funkat otroligt bra, en kille jag pratade med redan i feb hade då lagt över 300mil på sitt kitt. Med std komp och 50/50 bränsle. Utan ett enda ras eller kolvbyte! Det enda som krånglat var gummina mellan spjällhus och tryckbox. Han bytte dock kolvringar på sommarservicen. Så utifrån det har jag skapat mig en egen uppfattning om vad som är bra och inte, och så har jag otroligt mycket timmar med literatur just ang 2-takt och turbo.
Nog skulle det vara bekvämt att bygga på en aerocharger turbo, men dom har ett stort problem. Dom har en tendens att bygga för mycket mottryck under långa fullgasrepor, så då när man väl släpper av så blir det härdsmälta. Och det är INTE något jag eftersträvar. + att dom är onödigt dyra.
Jag har dock en bekant som har åkt här i sverige med silbers kitt hela vintern på sin -09 assault utan problem. Han åker nu med lägre komp och laddar mellan 0,9-1,0bar, och har visst sålt skidorna..
Det är ju inget att tveka på! Turbo är "the way out"!fan man blir lite sugen på en snigel har ju beställt en likadan maskin som din
okej, ja jag tror han skulle byta maskin till vintern också, blir kul att höra hur det fungerar sen!Silber kitten finns även att köpa i arvidsjaur, från och med i höst finns det en åf för dom här som kommer erbjuda RTR maskiner.
Ja det är Johan som har assaulten.