PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
blir att börja vrida upp trycket härnäst för att se var gränsen ligger, siktar på att lägga mig på behagliga 0,65. får se om det är möjligt eller om jag kommer få nöja mig med lägre, är ju inte direkt att den går dåligt nu.. :) Men jag behöver högre drevning! Den växlar ut för fort!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Då har man beställt lite drev som kommer på torsdag. Har även snubblat över en Timbersled framvagn som förmodligen kommer hitta sin plats!
Ska bli intressant att testa den på en assault! Tror det blir fint med en assault med 38" front, kortade och ombyggda dämpare fram och inte att glömma massor av krut! :)

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Svårt att tro att den växlar ut för fort, den gör väl 150++ med org drevning. Låter som att variatorkalibreringen är lite fel om det känns som att den tomvarvar.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kan lova att dom inte gör 150++.. Dom har en beräknad högsta topp på 142km/h på 8200varv. Och min gick standard 133-136 på mätarn medan kompisens gjorde 146. Men hans gick i själva verket EXAKT lika fort som min, så jag skulle gissa att det skiljer nog ganska hårt mellan mätare till mätare. Med tanke att den växlar ut fullt på bägge variatorerna så är det inte i kalibreringen, men självklart har jag mer att hämta där. Har ju inte ens lagt ner 10 min i dom än. :) Ska börja med det när jag fått in nya drev och höjt trycket.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det är nu drevat och testat med högre tryck, och den går vansinnigt mycket hårdare redan på 7psi! Har varit uppe och sniffat på 8psi men då rack inte vikterna till och jag fick back tillbaka lite(hade glömt viktlådan hemma). Ska testa att lasta om lite på vikterna och fara ut igen när tillfälle ges.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag tror det är bättre att du drevar upp och sätter en flackare helix som kompesation för drevningen. Annars kommer du nog bara få en massa otrevliga ski-doo tendeser(remsprängning) :)

Piper

Ny medlem
28 jan 2011
2
0
1
Nordreisa
Hvor mye trykk kjører du me no..? jeg kjører 14-14,5 psi på min Assault turbo.. 0-1500 meter;)

men på ren 100 ll..

42/21 giring, 76g vekter, 44/48 helixen

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag åker just nu på 5-6psi men har testat upp till 8 utan DET(hade glömt viktlådan hemma så kunde inte vrida upp högre). På premium macksoppa ca 350möh.

42/21 drevning, 76,5gr (vill övervarva på 6psi) vikter och 44/48 helix.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Min säsong tog slut lite för tidigt pga tidsbrist+ framvagnen håller på att spricka i svetsarna pga för mycket stryk. Fick för mycket att göra på jobbet så jag tog mig inte iväg nån fler tur. Men jag kör omkring på 8psi=0,55bar utan problem, var uppe och nosade på 9-10psi utan DET men med helt fel saker i variatorerna. Ska testa andra vikter till nästa säsong och se om det blir lättare att kalibrera. Jag åker fortfarande vanlig 98okt, utan booster eller liknande.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Maskinen eller bara turbkitet är ev till salu. Ligger i separation med damen så det skulle väl inte sitta fel med lite kosing. Ring, sms:a eller maila vid intresse. Det som behöver bytas är vä a-armar. Hö är fina, hade dock planer på en timbersled front ist för standard.

Ev kan jag ta en billigare maskin i inbyte.

Jonte 0706305054
jonte@allrep.se

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
blir det nått nytt elr tar du en paus från det hela nu? förståeligt om du gör :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag får se vad som händer, kommer ligga lågt ett tag till det värsta kring separationen har blåst över. Och man har hunnit bygga upp lite ekonomi igen.. men nog har jag idéer! Har iaf en annan skoter till vintern, blir att sitta på en IQr 800. Mer än så vill jag inte säga just nu. :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nja.. Vet inte riktigt vad jag ska svara. Har haft vad man kan kalla ett sabbatsår från skotrar. Har varit så sjukt mycket i mitt liv och har varken haft tid, ork eller råd med något kul. Men framför allt har inte suget funnits där. Men det här är iaf min RApex som jag har nu, en Apex med rx1 motor för att förklara enkelt. Lättad med timbersled runt om mm mm(-ca50kg). Portad turbo + topp och en hel massa mer gjort, 370+hk på veven. Ypperlig korvgrillar maskin! :)

Attachments