PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
undra ifall solenoiden känner att det inte är kopplat till VES och ger boxen en felkod då den inte rör sig nått? eller så känner den inget motstånd och man kanske borde plugga solenoiden oxå?
Nej den ger ingen felkod om du inte rycker ur kabeln från den. Ventilen rör sig fast den gör ingen nytta, och ves:arna rör sig utan att ventilen ska vara och bry sig så att säga. Men läs dock mitt inlägg längre upp, vi fick DET bägge maskinerna. Kan behövas pc5 på -11:eek:rna.

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
jo man skulle innförskaffat sig en sån :) min har inte haft ett ända DET fel på dom sista 50 milen tills i helgen då det hände ca 10 gånger samma dag. ska rengöra avgasportarna i helgen o se om det blir bättre.... annars en sjukt grym maskin kunde önska mig en smalare framvagn så man får plats i skogen då det blir trångt.

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Jag ska testa å se, man måste ju prov för att få veta, och har man inte provat så vet man ju inte ...
Har införskaffat mig en uppsättning 11-66vikter som jag ska laborera lite med senare.
hmm, tagit bort solenojden och kopplat ihopvesarna?
Har nu testat med drevningen 19/43, 156km/h är högsta hastighet jag har haft i snön "spinner" och nu utnyttjas skivorna till 98%.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hihi!! Vad har vi här då?? :p

Riktigt fint bygge, kompakt och stiligt!

Passar även på att lägga upp en bild på fotstegen igen. Dom packar ingen snö alls!

Ber om ursäkt för den pissiga kvallan på bilderna, taget med mobilen.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag ser alla 3 :D får nog ta en resa upp och kolla på den där sen när den blir "klar"
Du är välkommen! :)

Fotstegen ser så sjuuuukt nice ut !
Kan säga att dom ÄR sjukt nice!! :)

vad är det för topp? poweraddiction? Gärna lite närbilder och info om den, komp mm :)
Ja det är power addiction, 11,1:1komp. Kan fixa bilder senare, vad exakt vill du ha för info? Kan ju dock säga att topparna är sjukt fint gjorda! Snacka om passform på grejjorna! :) Och asker, tror du skulle gilla oljepumpen.. ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
en bild på domen duger fint åt mig och bredden på squishbandet.
oljepumpen ser bekant ut... skulle gissa att den kommer från Schweiziska gotec :) kanske tillockmed en EMX 08

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det är väl inte så mycket att fundera på.. SLÅ TILL! ;) Det är några riktigt fina prylar det där.. Braaaaap!

Asker. Ska försöka fixa lite bättre bilder, men verkstadskameran fick möta sitt öde här om dan. Så jag ska ta med mig min andra kamera när jag ska sätta igång med monteringen.

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
Jag väntar på att du ska utvärdera denna säsong så får man höra hur den har gått och om det varit några problem verkar den gå fint så är vi minst två i umeå som kommer att köpa varsit kit :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kan väl dela med mig av vad jag gör ikväll..

Nya "förgasargummit" :)

Spridarbryggan och oljepumpstaget.

Originaltopp

Nya billet toppen

Monterat och klart

Dit med spjällhus och plenum

Bulta ihop paketet

Sen dit med snigelhuset

Under tiden har jag självklart dragit vissa kablar och slangar medan det funnits plats.

Nää ni, nu är det bara fortsätta!!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så då hade man gjort klart andra skiftet för ikväll. Med lite assistans förstås!

Montering av tryckrör

Riktigt rejäla klammer!!

Och pang var det klart!

Bjuder även på ett litet videoklipp

[video=youtube;1kH87hDmyJc]http://www.youtube.com/watch?v=1kH87hDmyJc[/video]

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Ser o låter väldigt bra !! Måttet på squishen bygger på smalbandssquish och det tycker jag är vettigast för bästa spiktålighet och bästa toppendpower så den gillar jag skarpt.
Vet du viket kompförhållande billet toppen har?
Och är det den som är utprovad ska funka bäst till detta turbo paket?
Vilket borr har denna maskin?

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
skulle vara kul att få testa gassvaret i den, körde en 08 dragon 800 turbo men de va sån ketchup effekt i den så de va inget för mig,
men den här låter då rapp!!

grymt snygga prylar också!