Ja en hammare löser då inget, om man nu vill ha grejerna hel!
Näh då blir de att köpa special avdragare. vars kan man köpa någon riktig avdragare till vettiga priser?
har sett att de finns i alla prisklasser å material
Ja en hammare löser då inget, om man nu vill ha grejerna hel!
Bengansmotor har både "chinacrap" och original.Näh då blir de att köpa special avdragare. vars kan man köpa någon riktig avdragare till vettiga priser?
har sett att de finns i alla prisklasser å material
Bengansmotor har både "chinacrap" och original.
Har för mig att de ska sitta en grön fjäder i sekundären.Har vare ute å snabb kikat å de sitter en gulvit primär fjäder, så de verkar ju som om det är orginal.
vad ska de sitta för fjäder i sekundären? jag kan nämligen se att den har vare isär plockad en gång i tiden.
senare har jag läst en massa inlägg angående detta med variatorremmar till dessa maskiner, vad rekomenderar ni? 031 eller 020 remmen? de sitter en 031 rem på den för tillfället som är sopslut.:hmmmm2:
Om man försiktigt med en plasthammare får lös en variator så skulle iallafall jag vara orolig... då lär variatorn slirat rätt bra på vevtappen.Avdragare! Eller om du är försiktig kan det gå att knacka lös med en plasthammare
ja men om en rem är dålig, borde inte den slira då vilket göra att den inte hugger in då som den gör?Har för mig att de ska sitta en grön fjäder i sekundären.
Ang remmen att den är "sopslut" så är de helt klart en möjlig anledning till ditt "problem"!
jag viste inte att den var dålig förens jag tog lös den, då såg jag att den var väldigt dålig, dock mätte jag den aldrig då ja inte vista va den skulle ha för bredd orginal.En dålig rem kan nog skilja sig en hel del , (tex byter man efter att mätt den med skjutmått eller ser man att den är dålig då man öppnar huven?) om remmen är slut och alldeles för smal så blir säkert ingreppet hårdare .. om det är 020 eller 031 kvittar , 020 är en mjukare rem , 031 är hårdare och låter motorn varva 100-200 varv mer , jag gillar båda men kör mest 020