Ja de blev/är tight. Men den sitter där nu iaf.. =)Fick du dit 41 cm bred matta? blir det inte lite väl tight??
Skulle vara kul att höra en utvärdering från dig. Mtx och 180kit. Jag funderar på att byta skoter till nästa vinter och då är mtx:en med 180kit en av "kandidaterna" =)Jag körde en sväng med orginalmattan i våras. Köpte skotern rätt sent. Har inte mkt till övers för den.
Har nu lagt på en extreme 411x41 med 64mm kammar. Fasen vilken skillnad!!
Original mattan med de extra hästarna man fick med mcx är inte ett lyckat koncept.Funkar det verkligen att köra originalmatta med MCX? Jag får snart mitt 270hk och även om min matta ser som ny ut så känns det som att den har ett jävligt dåligt grepp redan när skotern är original.
Original mattan med de extra hästarna man fick med mcx är inte ett lyckat koncept.
Det spinner på / i ALLA underlag.
Kör 80km/h på led och dra på så skickar du ut bakändan i sidleds och världens mattspinn, är väl inte så himla kul.
I djupsnö funkar det väl men att vända mattan är ett bra tips. Dock hästlängder ifrån en Challenger Extreme vilket jag fått nöjet att prova med Magnus Nytro NTC SE. Helt galet fäste!!!
Vände du mattan också?Kutt ned kammene til 50 mm så fungerer beltet fint. Da blir det mye stivere. Lader med 1.25 bar (300 hk) på min og det fungerer helt supert..
Många verkar skriva att man ska ta ned dom översta millimetrarna på mattan, så det lär bli att prova det. Jag undrar om man fixar det med en vanlig mattkniv?Kutt ned kammene til 50 mm så fungerer beltet fint. Da blir det mye stivere. Lader med 1.25 bar (300 hk) på min og det fungerer helt supert..
Vände du även på mattan?kapade kammarna på min i helgen..daam vilket fäste!! Helt otroligt vilken skillnad de blev...skulle ha gjort de direkt!! Mora kniv och en halvtimma senare, wipps en ny skoter!
Jag upplevde ingen herrejösses skillnad i bromsförmåga..stannar fortfarande ruggit bra!Hur dålig blir den att bromsa med för er som kapat kammarna och snott mattan?