Renovering av Yamaha V Max -96

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite flera bilder

Mina Better boards.

Nya boggiefästen "drop brackets"

Nya glidlager till hela framfjädringen + styrning

Nya plastskidor

Hydraulbromskit

hannu.se

Välkänd medlem
25 mar 2008
299
1
16
Boden
Grymt roligt och intressant att följa din renovering av en gammal trotjänare.
Mycket seriöst gjort, och fina bilder på allting, den kommer att bli bättre än ny.
Snyggt jobbat.
M.V.H
/Tobias

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag lackat tunneln och sedan börjat montera lite grejer.

Lackad tunnel

Fixad till avslutningen på tunneln också

Monterat fotsteg + "styrbågen"

Här är också bottenplasten monterad

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ännu mer nyfiken, Vad använde du för lack osv? såg ut att vara väldigt "yamaha" blå.
Ja det skall vara Yamahas deep blue. Fick lacknr från totallyamaha. Jag har faktiskt bara lackat med sprayburk...är det en budjetrenovering så är det :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag passat in bromsoket och gjort ritningar för fästet. Ser att kunna bli riktigt bra även om det är trång vid kedjehuset :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det tycks vara omöjligt att få tag på en bukplast till min skoter. SDet är den som uppehålelr bygget just nu. Så nu har jag hållit på och kollat runt för att få tag på en polyetenskiva så att jag kan fixa en själv. Borde få den nästa vecka så då kan jag fixa iordning den och sen börja montera motor mm

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Fan va nice. Skicka i en srx trippel också när du ändå är i farten ;) Ang bukplasten jag tittade på ronniesmailorder och vad jag kan se kostar den 18dollar så den kan väl inte vara så dyr ny i sverige heller? Har du kollat? Känns som det inte är någon ide att böka själv när det inte är så dyrt att köpa en ny.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fan va nice. Skicka i en srx trippel också när du ändå är i farten ;) Ang bukplasten jag tittade på ronniesmailorder och vad jag kan se kostar den 18dollar så den kan väl inte vara så dyr ny i sverige heller? Har du kollat? Känns som det inte är någon ide att böka själv när det inte är så dyrt att köpa en ny.
Tackar!
Det är inte den original bukplasten ( jag natar att det är den du hittat på ronniesmailorder) jag är på jakt efter utan en sån extra som man monterar som skydd under buken. ..och dom finns inte till min modell längre :(

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Tackar!
Det är inte den original bukplasten ( jag natar att det är den du hittat på ronniesmailorder) jag är på jakt efter utan en sån extra som man monterar som skydd under buken. ..och dom finns inte till min modell längre :(
Ok, ja då var det en annan historia

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar!

ja det gjorde mycket för utseendet också...men det är ju funktionen som jag hoppas blir bättre också :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag börjat plocka isär boggien. Tur man e noggrann för jag hittade en spricka i en av delarna sp det blev att svetsa och fixa det. Lagrena skall bytas i boggien och sen putsar jag upp delarna. Skall också kolla över bussningar ifall några behöver bytas.

Boggien innan jag började

Boggien isärplockad

Några delar färdigputsade

Boggiedelarna lackas i samma mörgråmetallic som betterboardsen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag fått hem plast som jag skall tillverka en bukplasten av. För övrigt skall bara boggiskenor putsas till sen kan jag börja skruva ihop boggien. Har även köpt mig en ny/beg. matta.

Händer inte så mycket denna vecka eftersom jag är hemma ensam med barnen och då finns det tyvärr ingen tid över för garaget :-(