Renovering av Yamaha V Max -96

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hade ju inget val angående bukplasten, men jag är nöjd med resultat...blev ju inte så dyrt heller :cheesy:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Som sagt, riktigt fint!

Vill rekommendera att vaxa alla omlackerade detaljer, blir myyyycket lättare att hålla rent efteråt!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag damp det ner ett paket från Rinab så nu kan jag färdigställa boggien. Sen skall kompisen svarva till drivhjulen ikväll eller imorgon. Så under veckan borde jag kunna montera mattan och boggien :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja då jag lagt en beställning på lite delar från Usa + från skoterdelar.com :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Så var drivaxel tillsvarvad, det var varierande hur mycket ocentrerade hjulen var men ca 2mm den som var mest.

Har även tillverkat nya balataremmar...det behövdes som ni ser på bilden :)

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
den har skotern blir ju Äckligt fin. om du nån gång säljer den är det bara att gratulera köparn för ett sånt jelva fint köp

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar!

Igår var jag tvungen att avboka beställningen från USA...flera av delarna jag hade besällt hade utgått och då blev det alldeles för dyrt i frakt och omkostnader. Så det blir att beställa från Yamaha här i Sverige istället...enda positiva med det är väl att jag slipper frakt då jag har ett Yamaha Center här i gbg....

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har mattan och boggien blivit monterad

Balataremmar på plats

Bakaxel monterad, fixade ett fjärde hjul på den också för bättre styrning av mattan

Mattan och drivaxeln på plats

Boggien på plats

Natta

Aktiv medlem
9 aug 2010
94
0
6
Karlholmsbruk
Oj...oj...oj, vad säger man? Din lackering ser för det första ut som pulverlackering, ofattbart!

Aldrig sett något liknande! Ditt pedantiska arbete kommer att resultera i en skoter i världsklass...

Mycket beröm till dig som gör en sådan här sak!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Oj...oj...oj, vad säger man? Din lackering ser för det första ut som pulverlackering, ofattbart!

Aldrig sett något liknande! Ditt pedantiska arbete kommer att resultera i en skoter i världsklass...

Mycket beröm till dig som gör en sådan här sak!
Tackar för det fina omdömmet!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har varit ute i garaget en hel del idag. Här kommer lite bilder från dagens jobb.

Skravade kablar och avklippta kontakter

Lödda skarvar + krympslang, ny snabbkontakt

TSS Led

Slipat bort lite skarvar från gjutningen

TSS lederna färdigslipade och polerade, nya bussningar på alla ställen också

Bränsletanken monterad

Oljetank + lite annat monterat

Mall i kartong för bromsoket, det är träng med det funkar

Gjorde en stabilar mall i trä innan vi fixar en i alu.

Rengjort bromsok