"Visa vad du köpt för skoterrelaterat" Bildtråd!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hur är videokvaliten och batteritiden? Känns dem som vanliga goggles när man använder dem? Köpte du 1080 eller 720?

Videokvaliteten är bra. Jag pmar en länk som jag har filmat så får du se resultatet. Batteritiden är hyfsad ändå, det är ett ganska bra batteri som sitter i. Alldeles under 4 timmar film fick jag på ett batteri i runda slängar -10. Känns precis som ett par vanliga goggles. Jag har ett par smithbrillor med fläkt sedan tidigare, köpt begagnad av iamfredrik (bra kille där), och jag fullkomligt älskar dem. Immar aldrig igen. Dessa liquid image satt, om möjligt, ännu bättre. Tätar bättre runt näsan och ramen är aldrig störande. När filmningslampan blinkar så syns det lite i ögonvrån om man anstränger sig. Dessa immar lite lättare igen, såklart, men absolut inte mycket om man jämför med ett par scott thermamax jag hade för några år sedan som verkligen sög.
Det är en specialkonstruktion för batteriet och lite elektronik på sidorna så man får sätta en distans för att själva ramen ska hållas på plats. I min snoprohjälm(som jag hade nära en kamin, den smälte) behövde man inte distanserna men i aviatorhjälmen så krävs det. Dock sitter glasögonen som om dem vore byggda för den hjälmen. Inga glipor, tätar bra mot ansiktet och sitter skönt lite sådär i största allmänhet.

Tog en 1080, varför ta det näst bästa? Summitmodellen är visserligen snyggare men man får inte med nässkyddet som följer med mx.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Är å intresserad av å veta hur kvaliten är

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Länken jag skickade var en privat film som jag gjort för att sammanfatta helgens åkning för mina vänner.

Nu har jag däremot laddat upp ett klipp helt i original utan att ens pilla i det direkt från kameran. Njut.
http://www.youtube.com/watch?v=AJYYvMaPr9E
Det enda som kan påverkat kvaliteten är youtubes egen process.
Kanske skulle överväga att ta bort filmen, det verkar vara obekvämt mycket planterat som ryker all världens väg där ni kör...Gjort är gjort liksom, men det kanske inte är sådär skitsmart att skylta med det inför hela världen? (Jag talar med små bokstäver här, så bli inte upphetsad nu)