Tycker heller rinte du ska ta isär förän du vet var felet är, gå igenom sak för sak så hittar du felet utan att behöva svära på språk du knappt känner till... Det fick ju då jag göra...
Byt stiften, kan vara dåliga. Töm ur soppan, den kan ha förlorat sina lätta delar, voima ("kraft") så att säga.
-Ge den ren bensin, samt ge den nya stift, och testa.
Kolla nödstopparna, kan glappa.
-Kolla sladdarna, åtgärda.
Kolla tändnings låset, kan vara glapp i en sladd eller det kan vara glapp i låset?
-Tryck till i kablarna, om det inte funkar ännu heller, ta lös kontakten och tryck i kabel för sig och spruta lite CrC på dom och på bakom låset på hanarna, så dom också är rena.
(Låset gav upp i min Grizzly, bytte låset dårå.)
Kolla spolen.
-Det kan ha blivit ett kabelbrott i sladdarna, om inte annat kan den ha "brunnit" och bara gett upp, eller så är det väll åter de självklara felen igen, Stiften och- eller tändhattar...
(Bytte sedan spolen då den hade hängt på sidan av motorn i 6 år utan att åtgärdas...)
Kolla kablarna från CDI´n, kan ha blivit ett kabelbrott, eller så har den "brunnit" den också.
-Kolla sladdarna, dom kan vara glappa.
-Byt om kabelbrott, eller om den har "brunnit".
(Bytte i Grizzlyn CDI´n då den hade fått en spricka tätningen och fått in fukt, men jag rengjorde den och åtgärdade sprickan! och åter monterade.
Kolla sladdarna från plattan, kan vara dålig kontakt samt ett kabelbrott, eller att dom inte sitter på plats ordentligt.
-Ta en titt på plattan, kan ha krypt ut olja från vevhuset in till plattan. (Även detta... Var ett problem hos min Grizzly...)